فعالیت ۵ مدرسه صدرا در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3822541
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

فعالیت ۵ مدرسه صدرا در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رابط مدارس صدرای چهارمحال و بختیاری گفت: پنج مدرسه صدرا در دو شهر بروجن و فارسان در مقطع دبیرستان‌ مشغول فعالیت هستند.

جوانبخت خدادادی، رابط مدارس صدرای چهارمحال وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، در رابطه با مدارس صدرای استان بیان کرد: پنج مدرسه صدرا در دو شهر بروجن و فارسان در مقطع دبیرستان‌ با تعداد 510 دانش‌آموز در رشته معارف اسلامی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان بروجن دو دبیرستان دخترانه و پسرانه با 100 دانش‌آموز دختر و 80 دانش‌آموز پسر از مقطع دهم تا دوازدهم با آموزش رشته معارف اسلامی  و در شهرستان فارسان سه دبیرستان که دو دبیرستان در مقطع دوره دوم متوسطه با 80 دانش‌آموز دختر و 80 دانش‌آموز پسر با آموزش رشته معارف اسلامی و یک دبیرستان دوره اول متوسطه با 170 دانش‌آموز پسر از مقطع هفتم تا نهم با آموزش دروس عمومی مشغول فعالیت هستند.

خدادای با بیان اینکه دروس آموزشی در این مدارس با مدارس شهید مطهری شهرکرد یکسان است، تصریح کرد: دروس آموزشی در این مدارس بیشتر بر پایه عربی است و از آنجایی که عربی در رشته ادبیات فارسی ضریب بالایی دارد دانش‌آموزان این مدارس درصد قبولی بیشتری در کنکور دارند به طور مثال 85 نفر از دانش‌آموزان این مدارس در کنکور سال گذشته شرکت کردند که 40 دانش‌آموز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند.

رابط مدارس صدرای چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه دانش‌آموزان برای ورود به این مدارس باید در آزمون ورودی شرکت کنند، اظهار کرد: آزمون ورودی دوره دوم مدارس صدرا پنجشنبه ۳۰ خرداد با حضور ۳۶۵ دانش‌آموز پایه نهم در شهرستان‌های بروجن و فارسان برگزار شد که.۱۰۰ دانش‌آموز پس از مصاحبه برای تحصیل در پایه دهم رشته علوم و معارف اسلامی گزینش می‌شوند.

خدادادی افزود: شرکت‌کنندگان در این آزمون به ۷۵ سوال چهارگزینه ای از دروس دینی، ریاضی، عربی، زبان انگلیسی و ادبیات فارسی پاسخ دادند.

وی همچنین از برگزاری آزمون ورودی دوره اول دوره متوسطه صدرای فارسان خبر داد و گفت:  از ۴۰۰ دانش آموز پایه ششم ۶۰ نفر پس از مصاحبه از دروس ریاضی، علوم، دینی و ادبیات فارسی برای تحصیل در پایه هفتم گزینش می‌شوند.

رابط مدارس صدرای چهارمحال وبختیاری در رابطه علت نام‌گذاری این دبیرستان‌ها به نام صدرا بیان کرد: مدارسی که رشته علوم و معارف اسلامی را آموزش می‌دهند در سطح کشور به چهار گروه تقسیم می‌شوند که هر کدام متصدی خاص خود را دارند و متصدی و بر اساس متصدی نام مدرسه انتخاب می‌شود. از جمله دبیرستان شهید مطهری که به دبیرستان معارف معروف است و متصدی آن نیز دانشگاه شهید مطهری است، همچنین متصدی دبیرستان‌های صدرا نیز سازمان تبلیغات اسلامی است، متصدی دبیرستان هدی که ویژه دختران است نیز جامعة‌الزهرا است و گروه چهارم نیز دبیرستان‌های غیرانتفاعی هستند که از این چهار گروه تنها دو مدرسه معارف اسلامی و صدرا در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند که دروس آموزشی در هر چهار گروه یکسان و با تأیید شورای عالی آموزش است.

وی در پایان از برگزاری اردوی زیارتی دبیرستان دوره دوم پسرانه فارسان خبر داد و گفت:  این اردو با حضور ۴۰ نفر از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم از سوم تا نهم تیرماه در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام.

 

captcha