کنگره مشاهیر کُرد تبدیل به خاطره‌ای ماندگار در ذهن مردم می‌شود
کد خبر: 3822630
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

کنگره مشاهیر کُرد تبدیل به خاطره‌ای ماندگار در ذهن مردم می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس کمیته تشریفات کنگره مشاهیر کُرد گفت: پیش‌بینی‌ها اینگونه نشان می‌دهد که برگزاری این کنگره تبدیل به یک خاطره و یادگاری ماندگار در ذهن مردم می‌شود و برگزاری این کنگره پیش‌زمینه‌ای برای برگزاری مشاهیر ترک، عرب، لُر و تمام اقوام ایرانی خواهد شد.

آرش حسین‌پناهی، رئیس کمیته تشریفات کنگره مشاهیر کُرد در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کنگره مشاهیر کُرد با حضور مفاخر، اندیشمندان و نامدارن بزرگ کُرد و کسانی که برای قوم کُرد افتخارآفرین بوده و در جای جای کره خاکی قرار گرفته‌اند، برگزار می‌شود.

وی برگزاری کنگره مشاهیر کُرد را کاری بسیار ارزشی و تأثیرگذار دانست و افزود: جای افتخار است که شهر دارالعلم، دارالاحسان و دارالشجاعه سنندج، از مشاهیر، هنرمندان و مفاخر کُرد میزبانی می‌کند.

رئیس کمیته تشریفات کنگره مشاهیر کُرد بیان کرد: پیش‌بینی‌ها اینگونه نشان می‌دهد که برگزاری این کنگره به یک خاطره و یادگاری ماندگار در ذهن مردم تبدیل می‌شود و برگزاری این کنگره پیش‌زمینه‌ای برای برگزاری مشاهیر فارس، ترک، عرب، لُر و تمام اقوام ایرانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگزاری این کنگره‌ها موجب اتحاد و انسجام اسلامی و ملی هر‌چه بیشتر اقوام ایرانی خواهد شد.

حسین‌پناهی اعلام کرد: ایران اسلامی متشکل از قومیت‌هایی است که تمامیت ارضی، اتحاد ملی، آبرو، شرف، وجدان، ناموس و ارزش‌های مادی و معنوی کشور برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و این تنوع قومیتی موجب یکپارچگی ملی شده است.

وی ادامه داد: افتخار استان کردستان این است که پیش قراول این حرکت فرهنگی ـ ملی باشیم و کنگره مشاهیر کٌرد در مهد علم و فرهنگ، مهد تاریخ یعنی سنندج برگزار شود و اگر زمانی در سایر استان‌های کشور کنگره دیگری برگزار شود، از کنگره مشاهیر کُرد یاد کنند.

رئیس کمیته تشریفات کنگره مشاهیر کُرد به آغاز سفر میهمانان این کنگره دو روز زودتر از زمان افتتاحیه این مراسم فرهنگی اشاره و عنوان کرد: پنج نفر از میهمان کنگره از مشاهیر کُرد صاحب نام در کشورهای اروپایی و چند نفر از اقلیم کردستان و مابقی از مفاخر صاحب‌نام کردستان هستند.

وی افزود: در مراسم افتتاحیه این کنگره از مسئولان عالی رتبه کشوری و مسئولان استانی حضور خواهند داشت که همین امر نشان از اهمیت برگزاری کنگره مشاهیر کُرد دارد.

حسین‌پناهی به حضور رسانه‌های کشورهای همسایه در این کنگره اشاره و بیان کرد: بعد از مراسم افتتاحیه برنامه کارگروه‌های کنگره شامل زبان و ادبیات، هنر، کشاورزی، علوم پایه، مهندسی، پزشکی آغاز خواهد شد و در هر کارگروه به فراخور میهمان و دعوت های انجام شده پنل‌های تخصصی برگزار می‌شود که برای رشد و ارتقای جایگاه فرهنگی استان کردستان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌های جنبی شامل موسیقی، شعرخوانی و برنامه‌های تجدید دیدار با هنرمندانی که مردم آرزوی دیدار آن‌ها را داشته اند، در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد که حضور در این برنامه‌ها برای عموم مردم آزاد است.

رئیس کمیته تشریفات کنگره مشاهیر کُرد یادآور شد: همه باید دست به دست هم دهیم تا کنگره مشاهیر کُرد که آبروی استان بوده، در حد و اندازه مردم استان کردستان برگزار شود.
انتهای پیام

captcha