مراد اسلام از عفت بانوان انزوا و گوشه‌گیری نیست
کد خبر: 3822644
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
خطیب حرم مطهر رضوی:

مراد اسلام از عفت بانوان انزوا و گوشه‌گیری نیست

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ محمدعلی دستجردی گفت: برخی تا نام «حجاب و دیدگاه اسلام در مورد زن» به میان می‌آید، سریع ژست منفعلانه نسبت به اسلام می‌گیرند و فکر می‌کنند نظر اسلام در مورد زنان گوشه‌گیری و عدم حضور در جامعه است؛ در حالی که این دیدگاه خلاف شاخصه‌های اسلام ناب محمدی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی دستجردی در ویژه‌برنامه‌ فرهنگی ــ تبلیغی حرم مطهر رضوی که چهارم تیرماه با حضور زائران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین مسائل مربوط به حجاب پرداخت و اظهار کرد: در آیات الهی و روایات اهل بیت(ع) صریحاً به موضوع حجاب و پوشش اشاره شده است و به‌دنبال آن مراجع نیز در کتاب‌های خود این موضوع را مورد تبیین و بررسی قرار داده‎اند.
خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: برخی تا نام «حجاب و دیدگاه اسلام در مورد زن» به میان می‌آید سریع ژست منفعلانه نسبت به اسلام می‌گیرند و فکر می‌کنند نظر اسلام در مورد زنان گوشه‌گیری و عدم حضور در جامعه است در حالی که این دیدگاه خلاف شاخصه‌های اسلام ناب محمدی است.
امام جمعه شهر قوچان به اهمیت حجاب در ایران اشاره کرد و گفت: تمدن پیشرفته و چند هزار ساله ایران وقتی با تمدن عالی اسلام گره خورد اتفاقات بسیار ارزشمندی را رقم زد که این مهم در کتاب‌های شهید مطهری بیان شده است.
دستجردی با بیان اینکه دین برای زندگانی فردی و اجتماعی بشر برنامه دارد، افزود: با نگاهی گذرا به آیات قرآن و روایات رسیده از معصومان(ع) به این نتیجه مهم می‌رسیم که اسلام، دینی جامع است و برای همه شئون زندگی بشر قانون و رهنمود دارد.
وی با اشاره به اینکه آموزه‌های حیات‌بخش اسلام سعادت دنیوی و اخروی همه انسان‌ها را در بر دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به معنای فضولی و تجسس در زندگی و حریم خصوصی افراد نیست. اسلام برای انسان کرامت قائل است و اجازه نمی‌دهد کسی در حریم خصوصی دیگران دخالت کند.
خطیب حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امر به معروف یعنی اگر کسی در زندگی اجتماعی از قوانینی که مورد نظر جامعه است و جامعه آن را به عنوان هنجار پذیرفته، تخطی کرد بر افراد لازم است جلوی آن را بگیرند.
مهناز امیریان
انتهای پیام
captcha