کتابگردی ۱۰۰۰ کودک در شیراز
کد خبر: 3822700
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

کتابگردی ۱۰۰۰ کودک در شیراز

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اجرای برنامه ترویج کتابخوانی «کتاب‌گردی کودکانه» در ایام تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 5 تیرماه در جمع خبرنگاران به اجرای رویدادهای متعدد در فصل تابستان در سطح شهر شیراز اشاره کرد و گفت: امسال شیراز برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران و شهر دوستدار کودک گام‌های مهمی برداشته و برنامه‌های جدی دارد که «کتاب‌گردی کودکانه» در هر دو راستا گام بر می‌دارد.
وی افزود: در این برنامه در ۲۴ تاریخِ منحصر به‌فرد و در هر روز بیش از ۵۰ کودک شیرازی از مبدأ مراکز فرهنگی به کتابفروشی «بوک لند» می‌روند که مربیان کودک و قصه‌گو آنها را در این سفر همراهی می‌کنند.
معاون فرهنگی شهردار شیراز تأکید کرد: این حرکت رویداد فرهنگی در ترویج فرهنگ خرید کتاب و قرار گرفتن آن در سبد خانوار می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد.
گشتاسبی‌راد بیان کرد: در کتابفروشی «بوک لند» کودکان علاوه بر خرید کتاب با تخفیف با کتاب‌های کودک آشنا می‌شوند، قصه می‌شنوند و نمایش کودک می‌بینند.
وی اظهار كرد: در پایان این کتاب‌گردی کودکانه كه با حضور یك هزار كودك اجرا می‌شود، نیز کودکان به چاپخانه حافظ شیراز می‌روند و روند چاپ کتاب را فرا می‌گیرند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز این برنامه را یکی از ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری برای تابستان دانست که جزئیات آن در قالب جشنواره بزرگ «اشتیاق تابستان» اعلام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha