گام‌های بلند به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی برداشته شود
کد خبر: 3822703
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

گام‌های بلند به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی برداشته شود

گروه فرهنگی ــ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امیدواریم گام‌های بلندی به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی برداشته شود، تأکید کرد: اکنون هم با داشتن سرمایه بزرگ ولایت فقیه در سایه ولایت عظمی که منشأ همه برکات بوده و هست، تاکنون هم شاهد این برکات بوده‌ایم.

صیانت انسجام ملی و انقلابی در سایه نمازجمعه صورت گرفته استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امروز، پنجم تیرماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با حضور برخی از ائمه جمعه شهرستان برگزار شد، با اشاره به برکات نماز جمعه اظهار کرد: به برکت نماز جمعه، انسجام ملی و انقلابی ما صیانت شد، صدای تریبون‌های انقلاب اسلامی رساتر از همیشه در کشور به گوش رسید، خط مستقیم انقلاب اسلامی مؤمنین صیانت شد، حوزه‌های علمیه‌ رونق پیدا کردند و این حوزه‌ها با تأسیس نماز جمعه و امام جماعت برپا، ساخته و دفاع مقدس نیز پشتیبانی شد.

وی ادامه داد: مساجد ما در بسیاری از نقاط کشور رونق گرفت و صاحب نماز جماعت شدند،  به برکت نماز جمعه و لطف خداوند خدمات اجتماعی گوناگونی انجام شد و به دنبال آن نیز طراوت و شادابی را به خود دید، راه برخی‌ها اصلاح شد و بسیاری از شهرها صاحب بیمارستان و گاز شدند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سال تاسیس نماز جمعه در جمهوری اسلامی هستیم، همانطور که امام راحل(ره) گفته‌اند، اگر این نهضت برکات دیگری را در کنار نماز جمعه نداشت، باز هم همین میزان کافی بود که چنین هدیه بزرگی را برای ما داشته است.

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه همه ما باید قدرشناس این نعمت الهی باشیم، تصریح کرد: امیدواریم که در چله دوم انقلاب، نمازهای جمعه ما با نشاط و شور و حال بیشتر، با کیفیت‌تر، با جذب بهتر جامعه جوان، نشر زیبا و مناسب‌تر، با فضیلت اخلاق، با صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، با حفظ و تقویت روحیه قوی در کشور و ادبیات انقلاب و گفتمان انقلابی در کشور بتواند به راه خود ادامه دهد.

در جست‌وجوی نقش‌های جدید نماز جمعه باشیم
وی بیان کرد: از این رو با این رویکرد امید است که نماز جمعه بتواند در چله دوم انقلاب نقش‌آفرینی‌های بزرگی را به تعبیر رهبر انقلاب با محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی داشته باشد. نقش ما نیز این است که باید پس از این در جست‌وجوی نقش‌های جدید نماز جمعه و جامعه‌پردازی جامعه اسلامی باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امیدواریم گام‌های بلندی به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی برداشته شود، تأکید کرد: اکنون هم با داشتن سرمایه بزرگ ولایت فقیه در سایه ولایت عظمی که منشأ همه برکات بوده و هست، تاکنون هم شاهد این برکات بوده‌ایم.

علی‌اکبری اظهار کرد: نماز جمعه، این هدیه بزرگ و عطیه الهی را می‌توان نعمت بزرگی از جانب خداوند دانست، به نوعی نعمتی که مادر سایر نعمات ما به شمار می‌رود و ما باید سایر نعمت‌هایی که از آن‌ها برخوردارهستیم را مدیون چنین نعمت بزرگی بدانیم. از این رو نماز جمعه برای ما برکات فراوانی را که به همت مسئولان و مردمی که در نماز جماعت فعالیت‌های سنگینی را برعهده داشتند، بر جای گذاشت و ما امروز شاهد این برکات هستیم.

نماز جمعه؛ ستاره قدر اول منظومه نهضت اسلامی
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: خوشبختانه به لطف خداوند نهضت اسلامی توانسته نظام برخاسته خود را وارد چله دوم کند. به نوعی نهضتی که پس از رسیدن به چنین مقطعی و با از سر گذراندن فراز و فرودهایی، معجزه‌ای پس از معجزه عصر انقلاب است را به دست آورد.

علی‌اکبری عنوان کرد: در این میان شاهد چهره‌های فراوانی از این نهضت بزرگ هستیم که یکی از دیگری زیباتر و دلنوازتر است. بدون تعارف، آن چیزی که در وسط این منظومه درخشان می‌توان آن را ستاره قدر اول دانست، نماز جمعه است که به برکت نهضت اسلامی، چنین هدیه بزرگ و عطیه پر نوری را به جامعه اسلامی و به ویژه جهان تشیع عنایت کرد.

وی با بیان اینکه همه مردم با اقدام بزرگی که اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار خود با نخست وزیر ژاپن داشتند، معنای واقعی ولایت فقیه را دریافتند، بیان کرد: همچنین ایشان با سخنان خود نیز جبهه مقاومت و مردم را در اقصی نقاط جهان در این دیدار خوشحال، محکم و بیدار کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: خدا را شاکریم به خاطرهمه نعمت‌ها، البته در این میان نیز با مشکلاتی هم مواجه هستیم اما امیدواریم با وجود چنین نظام، رهبری، انسجام مومنانه‌، افرادی که به آرمان‌های انقلاب اسلامی دلبستگی دارند و به ویژه نماز جمعه، اینگونه مشکلات حل و فصل شود.

علی‌اکبری اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بشارت دادند که سال 98 سال گشایش‌هاست و ما امروزه شاهد شکل‌گیری روز به روز آثار این امر هستیم و با وجود چنین آثاری متوجه خواهیم بود که اتفاقات خوبی در راه است که حمله به پهپاد آمریکایی، نمونه‌ای از این آثار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های حجت‌الاسلام ابراهیم معادی در سه استان و به ویژه خراسان رضوی که به نوعی این استان چشم و چراغ، پایتخت معنوی کشور و چشمه فیاض الهی نه تنها در کشور، بلکه جهان تشیع به شمار می‌رود، چشمگیر است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در واقع ایشان موفق شدند در ساماندهی، حمایت و شکل‌دهی نماز جمعه در سه استان و به ویژه خراسان در سال‌های اخیر اهتمام خوبی داشته باشند.

علی‌اکبری تصریح کرد: در ایامی که با ایشان آشنا شدیم ایشان را مدیر مقتدری شناختیم که مدیریتی خاص داشتند. امید است که خداوند حسنات ایشان را بپذیرند، چراکه تاکنون به نتایج خوبی دست یافته‌ایم. از این رو امید است که با محوریت ولی فقیه شبکه پرنور امامت بدرخشد و روزهای بهتری را شاهد باشیم.

در این مراسم همچنین از سوی حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از زحمات بیش از پیش حجت‌الاسلام ابراهیم معادی، مدیر پیشین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خراسان تقدیر و تشکر شد و همچنین حجت‌الاسلام ایزدی به عنوان مدیر جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی معرفی شد.

انتهای پیام

captcha