نگاهی به فعالیت تابستانه مؤسسه کریمه
کد خبر: 3822713
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

نگاهی به فعالیت تابستانه مؤسسه کریمه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه کریمه آل‌ رسول(س) با 20 شعبه طی ایام تابستان دوره‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل‌رسول(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، گفت: مهمترین فعالیت مؤسسه در دفتر مرکزی در قم برگزاری جلسات آموزش حفظ و قرائت قرآن یکشنبه هر هفته، پس از نماز مغرب و عشا است که طی آن به بیان نکات معارفی، تقسیری و مفاهیم قرآن پرداخته می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در طول تابستان دوره‌های تربیت مربی با محوریت شیوه جذاب‌سازی کلاس‌های قرآن برای کودک و نوجوان را در دستور کار داریم که در حال حاضر مراحل ثبت‌نام آن طی می‌شود. همچنین مرحله مقدماتی این دوره با حضور حجت‌الاسلام فاطمی‌منش ویژه واحدهای مؤسسه کریمه در استان گلستان، اواخر خردادماه در علی‌آباد برگزار شد که هفته دوم تیرماه نیز در گرکان برگزار خواهد شد.
حکیمی با اشاره به فعالیت حدود 20 شعبه از این مؤسسه، بیان کرد: برگزاری دوره آموزش عمومی قرآن، حفظ و تثبیت و مرور محفوظات در تمامی شعب انجام می‌شود. همچنین این مؤسسه آمادگی دارد تا با همکاری خیرین، دوره‌های تربیت مربی را با اعزام مربی در سطح روستاها، شهرها و استان‌ها یا به صورت متمرکز در استان قم برگزار کند.
وی اضافه کرد: دوره قرائت تقلیدی نیز در دو مرکز در شاهرود و قم برگزار می‌شود. این دوره در استان قم با عنوان طرح ندای فردوس با موضوع فراگیری آموزش قرآن و اصوات و الحان به شیوه تقلیدی از اساتیدی چون عبدالباسط، مصطفی اسماعیلی، شحات محمد انور و منشاوی با مدیریت علی‌اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی کشورمان برگزار می‌شود.
حکیمی با اشاره به برگزاری دوره تفسیر نهج‌البلاغه با تدریس شریعتی، بیان کرد: همچنین در نظر داریم تا دوره امام‌شناسی و صحیفه سجادیه ادعیه را در کنار دیگر فعالیت‌های قرآنی مؤسسه برگزار کنیم. برای خردسالان نیز دوره حفظ حدیث در کنار مهدهای قرآنی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، دفتر مرکزی مؤسسه در قم، خیابان هنرستان، بسیج 28 در حال فعالیت است.
انتهای پیام

captcha