برخورد قاطع ناجا با هنجارشکنان در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3822751
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹

برخورد قاطع ناجا با هنجارشکنان در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه خودرو به هیچ عنوان حریم خصوصی نیست، گفت: با هرگونه بد حجابی و رفتار هنجارشکنانه برابر قانون برخورد می‌شود.

برخورد قاطع ناجا با هنجارشکنان در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی استان امروز، پنجم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: در رابطه با برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی با هیچ کس تعارف نداریم و درصورت مشاهده قطعا برخورد لازم مطابق با قانون اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه به رانندگانی که قبلا در این رابطه تذکر داده شده در صورت تکرار حتما خودرو آنها توقیف خواهد شد، افزود: ناجا در راستای برخورد با هرگونه اقدامی که ارزش‌های نظام اسلامی را خدشه دار کنند با قاطعیت برخورد می‌کند.
وی با اشاره به تقدیر ائمه جماعات سطح کشور از اقدام نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و بد حجابی، یادآور شد: این گونه اقدامات با قدرت و قوت در دستور کار قرار دارد.
مظاهری با اشاره به اینکه خودرو به هیچ عنوان حریم خصوصی نیست، گفت: با هرگونه بد حجابی و رفتار هنجارشکنانه برابر با قانون برخورد می شود.
فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به حضور چشمگیر مسافران در سطح استان، افزود: پلیس استان تمام تلاش خود را به کار بسته تا ضمن ارتقاء نظم و امنیت، آرامش خاطر را به این عزیزان هدیه می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه با مخلان نظم و امنیت در سطح استان بویژه در تفرجگاه‌های سطح استان با جدیت برخورد خواهد شد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه همکاری با مجریان قانون لازم و ضروری است با افرادی که بخواهند به هر دلیل برای مردم و مسافران ایجاد مزاحمت کنند قطعا برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ‌تاکنون با تلاش شبانه روزی پلیس 95 درصد کشفیات کالای قاچاق در سطح استان افزایش داشته است، گفت: در این رابطه 49 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سطح استان کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که با جدیت بیشتری در سطح استان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی با اشاره به اینکه در این راستا اقدامات بسیار مطلوبی نیز صورت پذیرفته است، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون با اجرای دو طرح سراسری کالای قاچاق تعداد 262 متهم دستگیر و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در حوزه سایر جرائم اقتصادی نیز تلاش های مستمر و محکمی در دستور کار قرار دارد، یاد آور شد: در این رابطه هفت مورد پرونده نیز تشکیل شده و تعداد 9 نفر متهم نیز دستگیر شده‌اند.
مظاهری همچنین به برخورد ویژه پلیس با فعالیت مجرمان در حوزه جرائم اقتصادی نیز اشاره کرد، ادامه داد: ارزش ریالی جرائم اقتصادی کشف شده 63 میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شبانه‌روزی پلیس 95 درصد کشفیات کالای قاچاق در سطح استان افزایش داشته است، گفت: در این رابطه 49 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سطح استان کشف و ضبط شده است.
وی با تاکید بر اینکه سامانه 110 به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس به شمار می‌آید، افزود: در سه ماه سال جاری 136 هزار و 444 مورد تماس با این سامانه برقرار شده که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
این مقام ارشد انتظامی در استان همچنین با اشاره به اینکه رویکرد ناجا کاهش حضور مردم عزیز در مراکز انتظامی است، افزود: در این رابطه 117 هزار و 269 مورد از تماس‌های برقرار شده عملیاتی بوده که 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: در راستای برخورد با تمام جرائم 20 هزار و 739 فقره پرونده تشکیل شده که این تعداد نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
مظاهری با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه نزاع و درگیری 22 درصد کاهش داشتیم، یادآور شد: در حوزه جرائم خشن نیز در سطح استان هیچ گونه دغدغه‌ای نداریم و وضعیت امنیتی استان مطلوب است.
مظاهری همچنین به وقوع 184 فقره جعل و کلاهبرداری در سطح استان اشاره کرد، گفت: بیش از 86 درصد از این جرائم در استان کشف و در این رابطه نیز 108 متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان در ادامه موضوع سرقت‌های خرد در استان را بسیار نگران کننده دانست، افزود: عدم همکاری مالباختگان و عدم رعایت نکات امنیتی و همچنین عدم توجه به هشدار های انتظامی سبب وقوع انواع سرقت‌ها می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه پلیس استان با تلاش شبانه روزی از ابتدای سال جاری 954 سارق حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کرده که این تعداد نسبت به مدت مشابه 35 درصد افزایش داشته است، افزود: در همین راستا 39 درصد از سرقت‌های مهم سرقت منزل بوده است.
مظاهری با اشاره به اینکه در رابطه با پیشگیری از وقوع سرقت در استان چهار طرح کنترلی و پیشگیرانه اجرا شده است، گفت: در همین رابطه تعداد سه باند سارقان حرفه‌ای منهدم شده که با تلاش پلیس و همکاری خود مردم قطعا روند کاهشی را در این خصوص شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha