پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 3822763
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
با موضوع دولت اسلامی؛

پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود

پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی با موضوع دولت اسلامی، ۸ اسفند ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی در زنجیره‌ای منطقی و مستمراست. پس از وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی که ارکان، عناصر و ابعاد آن در قانون اساسی به طور اجمال بیان شده و البته هنوز به طور کامل و تفصیلی تحقق پیدا نکرده است، عبور از دو گام دیگر یعنی دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی، فرآیندی پیچیده است.

بر این اساس، تأمل و تعمق در این مفاهیم و مراحل و تلاش برای گفتمان سازی به منظور ایجاد نهضت نرم افزاری و تولید فکر و علم به شکل طبیعی در این خصوص، امری ضروری و حیاتی است. از این رو پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی با همکاری جمعی از مراکز دانشگاهی، حوزوی و علمی- پژوهشی کشور در ۸ اسفند ۱۳۹۸ برگزار می‌گردد.

با توجه به اینکه در ۴ همایش گذشته به تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تمدن نوین اسلامی پرداخته شده است و لازم است نگاهی ناظر به اقدام و عمل و حل المسائلی در این برهه در پیش گرفته شود، پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی به موضوع دولت اسلامی خواهد پرداخت.

از همه اساتید، طلاب و دانشجویان و محققان عزیز درخواست می‌گردد مقالات پژوهشی خود را در ارتباط با محورهای زیر از طریق سایت همایش به آدرس neicc.shahed.ac.ir ارسال نمایند.

روش شناسی مطالعات دولت اسلامی
نقشه راه دستیابی به دولت اسلامی
نسبت دولت اسلامی و جامعه اسلامی
منش کارگزاران دولت اسلامی
الگوها و نظامات اداره کشور در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی
ساختارها و نهادهای دولت اسلامی

انتهای پیام

captcha