میزان سرانه مطالعه را در کشور بالا ببریم
کد خبر: 3822791
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
بصیری:

میزان سرانه مطالعه را در کشور بالا ببریم

گروه فرهنگی - معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه کتاب نباید در کنار فضای مجازی جایگاه خود را از دست بدهد، گفت: میزان سرانه مطالعه را در کشور باید بالا ببریم.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان دیروز چهارشنبه، 5 تیر در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی کرمان گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از حلقه‌های بزرگ چرخه فرهنگی است که در جامعه شکل می‌گیرد که در دنیای امروز این حلقه رنگ باخته و جای خود را به دیگر حلقه‌ها داده است.
وی با تأکید بر اینکه کتاب نباید در کنار فضای مجازی جایگاه خود را از دست بدهد، افزود: میزان سرانه مطالعه را در کشور باید بالا ببریم.
اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم گفت: این نهاد به‌عنوان یک نهاد عمومی در حوزه کتاب و کتابخوانی به ایفای نقش در جامعه می‌پردازد.
وی با بیان اینکه از پنج سال گذشته کتابخانه‌ها به یک باشگاه کتابخوانی چند رسانه‌ای تبدیل شده است، افزود: رویکرد سال‌های اخیر نهاد کتابخانه‌ها توجه به حوزه کودک و نوجوان است که قطعا در تأثیر مهمی در کتابخوان‌ کردن جامعه دارد.
شفاعی به فعالیت بیش از 3 هزار و 400 کتابخانه در کشور اشاره کرد و گفت: کرمان از استان‌هایی است که در صدر جدول شاخص‌های کتابخوانی است.
یادآور می‌شود، در این مراسم از محمدجواد حسین‌زاده مدیر سابق کتابخانه‌های عمومی استان تجلیل و احمد وفایی به‌عنوان مدیر جدید این نهاد معرفی شد.
انتهای پیام

captcha