حوزه‌های علمیه و کانون‌های مساجد شخصیت حضرت معصومه(س) را معرفی کنند
کد خبر: 3822794
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

حوزه‌های علمیه و کانون‌های مساجد شخصیت حضرت معصومه(س) را معرفی کنند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که کشورهای غربی به‌دنبال نشر و تقویت عرفان‌های نوظهور در بین جوانان ما هستند، گفت: حضرت معصومه(س) می‌تواند به‌عنوان الگویی کامل برای دختران باشد لذا کانون‌های مساجد و حوزه‌های علمیه هرچه بیشتر و بهتر شخصیت حضرت معصومه(س) را معرفی کنند.

پبه گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان چهارشنبه، پنجم تیر در جلسه تشریح برنامه‌های دهه کرامت در لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این‌که برگزاری مراسم‌های مذهبی و دینی گامی در راه ترویج ارزش‌ها و معنویات است، افزود: دشمنان به‌دنبال این هستند که اعتقادات مذهبی ما را به‌نوعی کم‌رنگ کنند و از بین ببرند.
وی با بیان این‌که کشورهای غربی به‌دنبال نشر و تقویت عرفان‌های نوظهور در بین جوانان ما هستند، گفت: مهم‌ترین کارکرد مناسبت‌های مذهبی مقابله با این هجمه‌ها و عرفان‌های نوظهور است از طرفی برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، باعث تقویت هم‌گرایی و انسجام ملی در بین آحاد مختلف ملت می‌شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با تأکید بر این‌که برگزاری این‌گونه مراسم‌ها باید با غنای محتوایی همراه باشد، تصریح کرد: ما می‌توانیم از سطحی برگزار کردن این برنامه‌ها پرهیز کنیم و متناسب با نیازها و سلایق جوانان این‌گونه مراسم‌ها را برگزار کنیم تا هرچه بیشتر بتوانیم آن‌ها را به سمت و سوی گرایشات و اعتقادات مذهبی سوق بدهیم.
وی دهه کرامت را فرصت مناسبی دانست که دستگاه‌های اجرایی بتوانند با برگزاری مراسم‌های با نشاط و مفرح و متنوع به‌ویژه در مناطق و محلات حاشیه‌نشین شهرستان‌ها، یک نشاط اجتماعی در بین این مناطق به‌وجود بیاورند.
پرویزپور با بیان این‌که جضرت معصومه(س) در تاریخ اسلام و تشیع رستگارترین و وارسته‌ترین افراد به حساب می‌آید، اظهارکرد: ایشان با این‌که معصوم نیستند اما از نظر رفتاری و اخلاقی شبیه‌ترین فرد به حضرت فاطمه(س) است.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان ادامه داد: حضرت معصومه(س) می‌تواند به‌عنوان الگویی کامل برای دختران مسلمان باشد و کانون‌های فرهنگی مساجد و حوزه‌های علمیه از این فرصت استفاده کنند و هرچه بیشتر و بهتر شخصیت حضرت معصومه(س) را معرفی کنند.
در ادامه این جلسه، هر کدام از نمایندگان امور بانوان دستگاه‌ها، برنامه‌های پیشنهادی خود را برای اجرا در دهه کرامت ارائه دادند که در نهایت، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دختران روستایی، غربالگری بانوان در خصوص بیماری‌های قند خون و فشار خون توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تجلیل از دختران موفق استان که در مسابقات مختلف موفق به کسب مقام شده‌اند، برگزاری جشن شکوفه‌ها ویژه دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تجلیل از دختران موفق شهدا جز مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

captcha