سامانه بازرسی الکترونیک اصناف تا دو ماه آینده رونمایی خواهد شد
کد خبر: 3822809
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

سامانه بازرسی الکترونیک اصناف تا دو ماه آینده رونمایی خواهد شد

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تا دو ماه آینده سامانه بازرسی الکترونیک اصناف رونمایی خواهد شد، برخی از مزایای آن شامل این است که بازرس را خود سامانه تعیین و کنترل می‌کند. کارکرد دیگر آن، مقایسه قیمت کالا با قیمت کل سطح کشور است.

تا دو ماه آینده سامانه بازرسی الکترونیک اصناف رونمایی خواهد شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران شامگاه گذشته پنجم تیرماه در همایش بزرگداشت روز ملی اصناف با نگاه ویژه به تبیین نقش اصناف در اقتصاد بلندمدت و پایدار کشور در هتل ثامن اظهار کرد: اصناف در طی چندماه گذشته که به دلیل تحریم‌های ظالمانه شاهد شرایط اقتصادی خاصی بودیم، مجددا در حوزه اصناف همچون دیگر حوزه‌های سیاسی و اجتماعی کارنامه درخشانی داشتند.
وی افزود: در چند دهه گذشته به دلیل اینکه سایر بخش‌های اشغال‌زایی نتواستند اشتغال‌زایی ایجاد کنند، ما شاهد رشد بیش از نیاز اصناف در جامعه بوده‌ایم و اگر امروز مشکلی در اقتصاد وجود دارد، شاید ریشه در این موضوع داشته باشد، اما با این وجود اصناف همواره در بخش‌های مختلف توزیع، توزیع و خدمات فنی نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.
رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: در اصناف توانستیم برای اولین بار، برنامه رونق تولید را متناسب با شرایط موجود و با نگاه به سایر بخش‌های بالادستی تهیه و به مجلس ارائه کنیم، زیرا معتقدیم که اصناف می‌توانند به رونق تولید کمک کنند و بهتر از سایر بخش‌ها توانایی کمک‌رسانی به موضوع اشتغال را دارند و اشتغال ایجاد شده، پایداری بیشتری دارد.
ممبینی خاطرنشان کرد: در برنامه رونق تولید دو محور را مبنای اساس کار قرار داده ایم، نخست واحدهای تولیدی و صنفی را شناسایی و به آنان کمک کنیم تا صادرات محور شوند، دوما معتقدیم بسیاری از اصناف که تولیدات آنان به عنوان مواد اولیه صنایع بالادستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شناخته نشده و از تولیدات به نحو درستی استفاده نمی‌شود.
وی اضافه کرد: یکی از مواردی که به رونق تولید کمک می‌کند، اقدام شایسته‌ای بود که امشب با امضا تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر ایجاد شهرک صنفی صورت گرفت. در بخش خدمات فنی متاسفانه قرار بود تفاهم‌نامه‌ای با سازمان استاندارد امضا کنیم که متاسفانه صورت نگرفت و خوشحال هستیم که خانم علی‌رضایی در سطح استان پیگیر این موضوع هستند.
رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در زمینه توزیع واقعیت این است که ما در نظام توزیع مشکل داریم و 50 درصد از این سه میلیون واحد صنفی موجود در کشور به حوزه توزیع گرایش پیدا کرده‌اند و علت آن این است که ریسک آن پایین و دارای جذابیت است و تورم سبب اطمینان افراد برای عدم از بین رفتن سرمایه آنان می‌شود.
ممبینی با بیان اینکه امروز کشور به سازماندهی بخش توزیع نیازمند است، گفت: برای اصلاح این بخش راهکار ما استفاده از فناوری و تکنولوژی است. امیدواریم با اصلاح خط تبدیل که بخش زیادی از آن دست دولت است می‌توانیم شاهد بهبود بخش توزیع در کشور باشیم.
وی در خصوص بازرسی در بازار اضافه کرد: تا دو ماه آینده سامانه بازرسی الکترونیک اصناف رونمایی خواهد شد، برخی از مزایای آن شامل این است که بازرس را خود سامانه تعیین و کنترل می‌کند. کار دیگر آن مقایسه قیمت کالا با قیمت کل سطح کشور است.
رئیس اتاق اصناف ایران عنوان کرد: تلاش ما این است که مصرف‌کنندگان را با حقوق خود بیشتر آشنا کنیم و مردم باید بدانند که هنگام مراجعه به واحد صنفی چه چیزی را از آنان مطالبه کنند. وزیر صنعت در مراسم روز اصناف در تهران اعلام کردند که تنها بخشی که به وعده خود عمل کرده، اصناف است که پیش‌بینی 2500 شغل را محقق کرده است.
ممبینی بیان کرد: بعضی از قوانین نظام صنفی نیازمند اصلاح هستند و هیچ دلیلی ندارد که برای ادامه کار یک مدیر محدویتی ایجاد کنیم و توقع اصلاح آن را در خواست می‌کنیم. در حوزه تامین مالی انتظار داریم قوانین و دولت کمک کنند. بسیاری از تولید کنندگان با کاهش سرمایه خود مواجه هستند و تقاضا داریم که به شرایط کنونی نگاه کنند و محیط کسب و کار هر روز تغییر می‌کند.
وی افزود: اصناف همچون گذشته که حضور جدی و موثری در جبهه و پشت جبهه داشته است، اکنون نیز در سیل اخیر ستاد مدیریت سیل را تشکیل دادند و به رفع مشکلات مردم آنان پرداختند، امروز تعهد تعمیر و ساخت مسکن سیل‌زدگان در اتاق‌های اصناف در حال پیگیری است.

انتهای پیام

captcha