سامانه جامع نذورات و وقف در کشور راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3822811
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

سامانه جامع نذورات و وقف در کشور راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی- مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی سامانه جامع نذورات و وقف(گندم) در آینده نزدیک خبر داد.

سامانه جامع نذورات و وقف در کشور راه‌اندازی می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: مجموع ثبت نامی در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه چند سالی است که بین 60 تا 70 هزار نفر ثابت مانده است.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن اوقاف جنبه قهرمانی گرفته است و هرکس به خود اجازه نمی‌دهد در این مسابقات شرکت کند، افزود: باید فضای مسابقات با افزودن بخش عمومی و معارفی برای شرکت آحاد جامعه باز شود.
مسئول بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی سامانه «گندم» که سامانه جامع نذورات و وقف است در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این سامانه در نظر داریم بیشتر به ترویج موقوفات قرآنی بپردازیم.

اعزام 20 فعال قرآنی به حج تمتع 
وی افزود: هر ساله کاروان نورانی«انور» با 20 سهمیه تعدادی از قرآنیان سراسر کشور را به حج تمتع اعزام می‌کند که امسال 17 نفر از این تعداد حج اولی هستند و پنج نفر از اعضای گروه تواشیح «طه» ساری  نیز به همراه این کاروان به حج مشرف می‌شوند.
مقنی، درباره سهمیه‌استان‌ها برای اعزام به مسابقات کشوری، افزود: برخورداری استان از مدال‌آوری در مسابقات کشوری و بین‌المللی، رتبه‌بندی استان در سطح کشور، میزبان بودن، کیفیت برگزاری مسابقات استانی و... در افزایش سهمیه استان‌ها برای حضور در مسابقات کشوری موثر است.
وی با بیان اینکه طرح برگزاری مسابقات لیگ قرآنی ابتدا در مازندران ابداع شد، افزود: در حال حاضر این طرح به صورت فراگیر در جنوب غربی کشور برگزار می‌شود و می تواند این شیوه مسابقات نیز به صورت کشوری برگزار شود.

انتهای پیام

captcha