لزوم تبیین ایثارگری شهیدان برای نوجوان امروز
کد خبر: 3822848
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

لزوم تبیین ایثارگری شهیدان برای نوجوان امروز

گروه اجتماعی - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ما در مسیر سخت تربیت راه پر پیچ و خمی را باید طی کنیم که استفاده از معرفی الگوهای عینی همچون شهدای فرهنگی و دانش‌آموز حرکت در این مسیر را هموارتر می‌کند، ارائه الگوهای عینی و واقعی یک فرصت و ضرورت است تا بتوان ایثارگری شهیدان را برای نسل نوجوان امروز متجلی ساخت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی امروز، ششم تیرماه در اجلاسیه شهدای فرهنگی استان مرکزی که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد به ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز کشور و ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان اشاره کرد و گفت: امروز افتخار داریم به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز جلسه‌ای برگزار کنیم تا دشمنان بدانند همه شهدا از هر قشر و صنفی که بودند برای ما ارزشمند هستند.

وی تصریح کرد: شهدای فرهنگی و دانش‌آموز همیشه نامشان بر تارک آموزش و پرورش می‌درخشد، آنانی که فضای مدرسه و کلاس درس را جایگاهی قرار دادند تا برخاستند و رفتند و آنچه را در کلاس درس آموختند در زندگی متجلی کنند آنان رفتند اما با رفتن در اذهان مانا شدند.

فولادوند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تربیت رسالت بزرگ تربیتی و آموزشی که مولفه‌ای پیچیده است را برعهده دارد، اظهار کرد: این مرکز آموزشی تکلیف دارد تا انسان‌هایی معتمد، معتقد، صلح‌جو، دشمن‌ستیز، جهادگر، عادل، عدالت‌خواه و رزمجو تربیت کند، در واقع با همین نگاه و تفکرات است که کلاس درس را به جایگاه مقدسی تبدیل می‌کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: ما در این مسیر سخت تربیت راه پر پیچ و خمی را باید طی کنیم که استفاده از معرفی الگوهای عینی همچون شهدای فرهنگی و دانش‌آموز حرکت در این مسیر را هموارتر می‌کند، ارائه الگوهای عینی و واقعی یک فرصت و ضرورت است تا بتوان ایثارگری شهیدان را برای نسل نوجوان امروز متجلی ساخت.

فولادوند گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان در سال‌های دوران دفاع مقدس در کنار درس و علم‌آموزی رسالت دیگر دفاع از هویت ملی و دینی دفاع از کیان از کشور را برعهده داشتند. آنان زمان‌شناس و معتقد بودند و ضرورت حضور در آن برهه زمانی را به خوبی شناختند و به جبهه‌ها شتافتند. آنان به تأسی از امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشورایی فعل دفاع را صرف کردند، شهدا این مسیر را با اشتیاق طی کردند و عزت، اصالت و اقتدار را برای ما به ودیعه گذاردند.

انتهای پیام

captcha