پرونده آمریکا سراسر جنایت و سیاهی است/ تشریح دو تصمیم مهم رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3822855
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

پرونده آمریکا سراسر جنایت و سیاهی است/ تشریح دو تصمیم مهم رهبر معظم انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد - جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله سپاه گفت: برخی قدرت و توان جمهوری اسلامی را نمی‌توانند درک کنند و می‌گویند برویم مذاکره کنیم و به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهند درحالی که پرونده آمریکا سراسر جنایت و سیاهی است به طوری که با همکاری عربستان و پاکستان و امارات القاعده را راه انداختند و پس از حمله به برج‌های دوقلو به بهانه واهی به منطقه حمله کردند و این موضوعی است که بوش پسر رسما اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محمد اسماعیل کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله سپاه امروز، ششم تیرماه در اجلاسیه شهدای فرهنگی استان مرکزی که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد گفت: شهدا با تأسی از ولی امر خود حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در مقابل تمام دشمنان قسم خورده لبیک گفته و در صحنه نبرد حضور یافتند، این لبیک گفتن به خواسته حضرت امام و دنبال کردن راه ایشان در جهت تشکیل حکومت اسلامی و آماده‌سازی فضای جهان برای صاحب اصلی است.

وی تصریح کرد: تمام کلام امام خمینی‌(ره) برگرفته شده از قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام است، آنچنان که اگر در روز عاشورای سال ۶۱(ه.ق) حداکثر 72 نفر اباعبدالله‌الحسین(ع) را یاری کردند، در دوران دفاع مقدس جوانان و نوجوانان حتی با دستکاری شناسنامه‌های خود لحظه‌شماری کرده و برای رفتن و پر کردن جبهه حق در مقابل تمام باطل در جهان، از هم سبقت می‌گرفتند. با اینکه بسیاری از دشمنان وانمود می‌کردند تشکیل حکومت اسلامی شدنی نیست اما با حرکت در مسیر کلام وحی این مهم تحقق یافت.

وی اظهارداشت: امام علی(ع) در راستای برپایی حکومت خود (‌حکومت عدل الهی) محورهای چهارگانه عدالت، امنیت، رفاه و تعلیم و تعلم را سرلوحه قرار دادند، بنابراین اگر امروز این یادواره که جزیی از کنگره ۶۲۰۰ شهید این استان است توسط آموزش و پرورش و مسئولان این مجموعه برپا شده است باید گفت الگوی آن ۱۴ قرن پیش توسط امام علی(ع) برای ما بیان شده است. تعلیم و تعلم همان شاخصه‌ای بود که امام علی(ع) ۱۴ قرن پیش مطرح فرمودند و دوران دفاع مقدس ۱۴ قرن بعد از امام علی(ع) هم چنین است، امام خمینی(ره) هم در راستای حکومت علوی حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند، بنابراین می‌بینیم که یکی از مسائل خاص و تاکیدات آن حضرت براساس کسب علم است.

سردار کوثری اضافه کرد: دشمنان خیال می‌کردند که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مانند نظام مادیات دیگر که در جهان رخ داد و چند صباحی مطرح شدند و بعد از بین رفتند از بین رفتنی است، باید گفت ریشه تعلیم و تعلم جوانان و نوجوانان دوران دفاع مقدس ۱۴ قرن پیش مطرح شده و اینجاست که می‌بینیم دشمنان قسم‌خورده ‌که با تمام امکانات و تجهیزات بر ما تاختند با شکست مواجه شده و به ناکامی رسیدند.

وی سوریه را تنها کشور همراه با نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس برشمرد و با اشاره به اتحاد همه جبهه کفر در برابر ایران، اظهار کرد: در دوران نبرد حق علیه باطل همه مردم به ویژه آموزش و پرورش به ندای امام(ره) لبیک می‌گویند حضور معلمان، مدیران و دانش‌آموزان با اخلاص و صادق آنقدر زیاد است که شگفتی دشمنان را برمی‌انگیزد.

بی‌کفایتی مسئولان قبل از پیروزی انقلاب

کوثری سردمداران ایران قبل از پیروزی انقلاب را بی‌کفایت و بی‌مسئولیت خواند و گفت: با مرور ۲۰۰ ساله اخیر پیش از پیروزی انقلاب، شاهدیم که در زمان قاجار و پهلوی به علت بی‌کفایتی سردمداران قاجار ۱۷ شهر شمال ایران به بیگانگان داده شد و خم به ابرو نیاوردند. در دوران پهلوی و زمان محمدرضاشاه نیز بحرین که جزو استان‌های کشور بود را بخشیدند و به این کار غلط نیز افتخار می‌کردند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی مقابل تمام دشمنان و قدرت‌های بزرگ وقت، سازمان ملل، مرتجعان منطقه و صهیونیست که برای زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی به صف شدند با مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی، با صلابت ایستاد و با سربلندی از جنگ تحمیلی هشت ساله بیرون آمد. خیال خام دشمنان براین بود که امام راحل ما نیز مانند دیگر رهبران سست‌عنصر دنیا با فشار تسلیم می‌شود اما ایشان با آن روح بلند خدایی و اقتدا به فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) با صلابت و استوار ایستادند و به ملت ما درس ایثار، شجاعت و مجاهدت دادند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران قرارگاه ثارالله به مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما در ابتدای جنگ با دست خالی کار را شروع کردیم اما با در اختیار داشتن چند عنصر مهم ایثار، فداکاری مال و جان در راه هدف، ولایتمداری، رهبری و هدایت امام راحل توانستیم در برابر دنیا ایستادگی کنیم و وجبی از خاک خود را به دشمن ندهیم. با نگاهی به خاطرات رزمندگان می‌بینیم معلمان و دانش‌آموزان ما در طول دفاع مقدس ضمن دفاع از کشور همچنان در مسیر تعلیم و تعلم گام برمی‌داشتند به طوری که در شب عملیات در صفوف مجاهدت بودند و در بعد عملیات با تشکیل مجتمع رزمندگان کلاس درس و تعلم برپا بود.

رزمندگان؛ مردان جهاد براساس تدبیر امام امت(ره)

وی عنوان کرد: رزمندگان ما مردان جهاد و براساس تدبیر امام امت(ره) معرفت‌آموزی و تعلم و تعلیم بودند به طوری که حتی در بین رزمندگان کسانی بودند که به‌رغم جانبازی از چشم تا مقاطع بالای تحصیلی پیش رفته و امروز حتی از کارشناسان برجسته رادیو در کشور هستند. شهدای ما نه تنها از جان خود بلکه از مال و دارایی‌شان برای اسلام و انقلاب مایه گذاشتند طوری که شهید چراغی بعد از شهادت وصیت کرده بود تا در دوکوهه حسینیه بسازند که پس از پیگیری‌ها حسینیه با ظرفیت ۵۰۰ نفر را در اردوگاه کرخه برپا کردند.

سردار کوثری اضافه کرد: ملت ایران در جنگ با دست خالی وارد عرصه نبرد شدند ولی در طول سال‌های نخست توانستیم ۲ هزار تانک نفربر از دشمن غنیمت بگیریم و با سربلندی در برابر دشمن بایستیم و مردم ما در اقشار مختلف نشان دادند ادامه دهنده راه شهدای عاشورای ۶۱ هجری هستند. امروز هم برای ادامه حرکت انقلابی به مسئولینی نیاز داریم که مانند شهدا برای خدمت همه داشته خود را در طبق اخلاص بگذارند و از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرده و راه شهدا را تداوم ببخشند.

به گفته این مقام مسئول برخی این قدرت و توان را نمی‌توانند درک کنند و می‌گویند برویم مذاکره کنیم و به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهند درحالی که پرونده آمریکا سراسر جنایت و سیاهی است به طوری که با همکاری عربستان و پاکستان و امارات القاعده را راه انداختند و پس از حمله به برج‌های دوقلو به بهانه واهی به منطقه حمله کردند و این موضوعی است که بوش پسر رسما اعلام کرد.

سردار کوثری تصریح کرد: امروز ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا کار را به جایی رسانده که مایه شرمندگی ملت این کشور است و باید گفت چنین فردی بدون درک و شعور سیاسی سردمدار و رئیس جمهور این کشور مدعی پیشرفت است که البته نه تنها این رئیس جمهور که این رویه تمامی رؤسای جمهور آمریکا است.

تشریح دو تصمیم مهم رهبر معظم انقلاب

وی در بخش دیگر از سخنان خود به تدابیر مقام معظم رهبری در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمن اشاره و تشریح کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در برابر نفوذ دشمن دو تصمیم مهم اتخاذ کردند، اولین تصمیم این است که نیروهای مسلح در حالت آماده باش قرار داشته باشند و دوم هم اینکه نامه به آیت‌الله سیستانی برای فراخوان جوانان در عراق بود که شکل‌گیری حشدالشعبی نتیجه اقدام معظم له است. تصمیمات دقیق و به موقع اتخاذ شد تا از ورود داعش به ایران جلوگیری شود، گروهک‌‌های تروریستی و تکفیری توطئه آمریکا برای ایجاد ناامنی در منطقه بوده و داعش فریبی است که توسط آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای ایجاد ناامنی در منطقه شکل گرفت.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله سپاه همچنین در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: امروز دشمنان می‌خواهند خواسته ناحق خودشان را به ما تحمیل کنند ولی دیده‌بان هوشیار کشور یعنی مقام معظم رهبری همیشه در برابر توطئه‌ها بیدار بوده و با صلابت راه حضرت امام(ره) را ادامه داده‌اند و این پرچم را به منجی عالم بشریت می‌رسانند.

به گزارش ایکنا؛ در این مراسم از تمبر اجلاسیه و نرم‌افزار چندرسانه‌ای پله‌های آسمان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha