راهیان نور؛ بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3822857
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

راهیان نور؛ بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه راهیان نور، بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: دفاع مقدس، امتداد عاشورا بوده و امروز نیز راهیان نور، امتداد دفاع مقدس است.

راهیان نور؛ بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، یعقوب سلیمانی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، ظهر امروز، ۶ تیر ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: آذربایجان غربی متفاوت از دیگر استان‌ها بوده و ۲۴ هزار شهید مهاجر از اقصی نقاط کشور در این جغرافیا در دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام ایستادگی کردند.
وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، خاطرنشان کرد: کردستان، سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، رسانه‌ها در انتقال مفاهیم انقلاب و نظام تلاش می‌کنند و باید بستری فراهم کنند که بتوان مجاهدت‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی‌ها را شعله‌ور کرده و به نسلی منتقل کرد که دفاع مقدس را ندیده‌اند.
سلیمانی با اشاره به اینکه راهیان نور، بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، یادآور شد: در شرایطی که دشمن بستری را فراهم می‌کند تا دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، راهیان نور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از این‌رو مقام معظم رهبری تاکید دارند تا راهیان نور همواره موردتوجه باشد.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس، امتداد عاشورا بوده و بیش از ۳۰ عملیات بزرگ در استان رخ داده و امروز نیز راهیان نور، امتداد دفاع مقدس است.
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۷ میلیون نفر از یادمان‌های شمال و جنوب کشور بازدید کردند، افزود: از این تعداد ۳ میلیون نفر از یادمان های غرب و شمال‌غرب کشور بازدید کرده بودند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز مربوط به بازدید از یادمان‌های آذربایجان غربی بوده و جامعه هدف ما جوانان و نوجوانان هستند.
وی ادامه داد: تا زمانی‌که یاد، نام، اندیشه و تفکر امام که در زمان هشت سال دفاع مقدس به جوانان تسری پیدا کرده بود، زنده بماند، انقلاب اسلامی نیز پویا و استوار خواهد ماند.
سلیمانی بیان کرد: تمامی برنامه‌های مربوط به راهیان نور باید با نیازسنجی و کار علمی و دقیق برای مخاطبین برگزار شود، زائرینی که بتوانند روایت‌گری صحیح و درستی ارائه دهند، اثرگذاری آن نیز در مخاطبان بیشتر خواهد بود.
وی تاکید کرد: همانگونه که عاشورا، تاسوعا و اعیاد همیشه به‌روز هستند، دفاع مقدس نیز اینگونه بوده و امروز شرایط سخت و تحولات جامعه را می‌توانیم با همدلی و هم‌افزایی و نگاه ویژه شهدا پشت‌سر بگذاریم.
انتهای پیام

captcha