قلم زدن؛ بهترین اقدام در حوزه زنان
کد خبر: 3822874
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

قلم زدن؛ بهترین اقدام در حوزه زنان

گروه فرهنگی- مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) گفت: همواره بهترین کار برای زنان در کنار رسیدگی به امور زندگی، کار پژوهشی و قلم زدن است و در صورت چنین کاری، زنان جامعه ما می‌توانند مفاهیم اسلامی و ... را به دنیا مخابره کنند.

قلم زدن؛ بهترین اقدام در حوزه زنانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، صدیقه مقدسی، مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی، امروز 6 تیرماه در افتتاحیه دوره تربیت پژوهشگر در حوزه زن و خانواده که با حضور جمعی از شرکت کنندگان این دوره در محل مرکز علمی طوبی برگزار شد، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: همواره کانون خانواده باید کانونی سالم باشد چرا که در صورت انحطاط جامعه این خانواده است که می‌تواند نقش مهمی را در این راستا ایفا کند. از این رو هیچ امری در نزد خداوند محبوب تر از اینکه خانواده‌ای تشکیل شود، نیست. از طرفی نیز بدترین چیز نزد خداوند این است که این کانون دچار تباهی شود.
وی با بیان اینکه در عرصه اجتماع به دو مسئله مهم خانواده و زن توجه بسیاری شده است، افزود: در خصوص موضوع خانواده باید گفت که اگر افراد نگاهشان به آیات و روایات موجود دقیق باشد قطعا متوجه می‌شوند که نگاه اساسی نسبت به خانواده و زن وجود دارد.
مقدسی خاطرنشان کرد: با این وجود در می‌یابیم که مسئله خانواده، مسئله جدی و اساسی است و باید به آن پرداخته شود، چرا که یکی از اساس و اموری است که نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کند.
مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با اشاره به مسئله زن که مسئله مهم دیگری در اجتماع تلقی می‌شود، اظهار کرد: در واقع زن، هم در خانواده و هم به عنوان جنسیت زن بودن خود، در راستای جایگاهی که خداوند برای او ترسیم کرده، در جهت تربیت خانواده‌ای سالم و رسیدن به جامعه‌ای مطلوب، می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.
مقدسی عنوان کرد: در حوزه زنان باید گفت که خداوند در هیچ جایی مردان را به عنوان نمونه‌ و برتری بر زنان ندانسته، بلکه زنان را به عنوان نمونه قرار داده، چرا که این زن است که می‌تواند جامعه‌ای را به تباهی، کفر و یا آن را به سمت خوبی‌ها سوق دهد.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره تربیتی پژوهشگر در حوزه زن و خانواده به لحاظ موضوعی عنوان کرد: موضوع انتخابی، موضوعی است که امروزه با توجه به اینکه دشمن در صدد است که جامعه ما را مورد تهدید قرار دهد، پس چه بهتر که در پژوهش‌ها کانون خانواده که در راس آن زنان قرار دارد، مورد هدف قرار گیرد.
مقدسی تصریح کرد: نکته دومی که در رابطه با برگزاری این دوره باید به آن اشاره داشت، این است که در این دوره، نشست‌هایی را برگزار کردیم و به همین لحاظ باید این کار را، کاری ارزشمند بدانیم چرا که این امر می‌تواند منشا امیدواری برای این گونه فعالیت‌ها در آینده باشد.
وی ادامه داد: همچنین باید گفت که مسئولین برگزار کننده این دوره، با توجه به اینکه در گذشته هم تجربه چنین کاری را داشته‌اند، سعی داشته‌اند که ضعف‌های سال‌‎های گذشته خود را جبران کرده و به حل آن‌ها بپردازند.
مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) گفت: نکته بعدی که در این خصوص وجود دارد این است که دراین دوره سعی شده که افراد حوزوی سطح سه را پای کار آوریم و آن‌ها هم در این مسیر همکاری‌هایی را داشته باشند، چرا که زیرساخت‌های مطالعات دینی برای این دسته از افراد فراهم شده است، به‌گونه‎ای که در حوزه تفکر، تدبر و منطق آشنایی کاملی دارند. پس، از این رو می‌توان این دوره را موفق و ارزشمند تلقی کرد.
مقدسی تاکید کرد: امیدواریم در این دوره با توجه به اینکه حوزه علمیه هم در کنار مدرسه اسلام‌شناسی پای کار آمده است، موفقیت‌های خوبی را شاهد باشیم، چرا که اگر کار به صورت مشترک انجام شود قطعا می‌تواند با قوت بیشتری به راه خود ادامه دهد. همچنین در این راستا نیز امکانی را فراهم کرده‌ایم تا طلابی که در شهرستان‌ها هستند بتوانند در این دوره به صورت حضوری و نیمه حضوری شرکت داشته باشند.
وی افزود: همچنین بنا است که در هر شهرستانی اگر تعداد افراد شرکت کننده به حد مطلوبی برسد، برای آن‌ها پایگاهی ایجاد شود تا در آن‌جا به همراه صاحب نظران برتر به نقل و انتقال مفاهیم پژوهشی بپردازند، این در حالی است که در برخی از شهرستان‌ها این کار انجام شده و در برخی دیگر نیز در حال پیگیری است.
مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) گفت: همواره بهترین کار برای زنان در کنار رسیدگی به امور زندگی، کار پژوهشی و قلم زدن است و در صورت چنین کاری، زنان جامعه ما می‌توانند مفاهیم اسلامی و... را به دنیا مخابره کنند باید گفت ما نیاز به چنین اقدامات مهمی داریم.
وی گفت: امیدواریم که این دوره بتواند دوره‌ای موثر برای افراد و خروجی آن نیز انسان‌های الهی و خدمتگذاری به خدا باشد و بعد هم آن نیازی را که در جامعه امروزی احساس می‌شود، به گونه‌ای رفع شود که شاهد برکات خوبی در این راستا باشیم.
مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) گفت: امید است که خروجی خوبی را در پایان دوره شاهد باشیم و اگر در سراسر کشور از میان 40 شرکت کننده تنها تعداد 10 نفر پژوهشگر و صاحب نظر زن داشته باشیم می‌تواند اقدام بسیار ارزشمند و مفیدی در این مسیر تلقی شود.

انتهای پیام

captcha