برگزاری دوره تربیت پژوهشگر در حوزه زن
کد خبر: 3822877
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
با هدف دست به قلم شدن در جامعه؛

برگزاری دوره تربیت پژوهشگر در حوزه زن

گروه فرهنگی- دبیر اجرایی دوره تربیت پژوهشگر در حوزه زن و خانواده گفت: دوره تربیت پژوهشگر در حوزه زن با هدف دست به قلم شدن آن‌ها در جامعه برگزار می‌شود.

برگزاری دوره تربیت پژوهشگر در حوزه زنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بیتا جلیلیان، دبیر اجرایی دوره تربیت پژوهشگر در حوزه زن و خانواده، امروز 6 تیرماه در حاشیه افتتاحیه دوره تربیت پژوهشگر در حوزه زن و خانواده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال این سومین دوره برگزاری دوره‌‎هایی در این راستا است، اظهار کرد: همواره در این دوره بنا شد که موضوع تربیت پژوهشگر حوزه زنان مورد بررسی قرار گیرد تا علاوه بر اینکه در حوزه زنان کارشناسانی تربیت و صاحب نظر شوند، بتوانند دستی بر قلم داشته باشند تا در این صورت بتوانند کارهای تبلیغی و همچنین پژوهشی را انجام دهند.
وی ادامه داد: مرکز اسلام‌شناسی به همراه مرکز زنان خانواده با هدف تربیت پژوهشگر در حوزه زنان کارشناس، زنان و نیروی دغدغه‌مندی که بتوانند سوالات و شبهات حوزه زن را در حوزه زن در جامعه حل کند، به برگزاری این دوره تلاش کرده است.
جلیلیان اظهار کرد: در دوره اول حدود یکسال با این رویکرد برگزار شد که در آن، آموزش به خواهرانی بود که هریک به کاری در اداره‌ای از جمله علوم پزشکی، دانشگاه فردوسی، دادگستری و... مشغول به کار بودند. این کار باعث شد تا آن‌ها هر یک به شبهات و نیازهای حوزه کاری خود پاسخگو باشند. در دوره دوم نیز این همایش رویکردی قرآنی داشت و بر این اساس بود که آیات مربوط به خانواده مورد بررسی قرار داده می‌شد.
دبیر اجرایی دوره تربیت پژوهشگر در حوزه زن و خانواده با اشاره به نحوه برگزاری این دوره تربیتی نیز خاطرنشان کرد: این دوره یکساله به صورت مقدماتی برگزار می‌شود و پس از اتمام این مرحله، برگزیدگان به دوره تخصصی راه پیدا خواهند کرد و مدت زمان این دوره نیز بستگی به مباحثی که مطرح می‌شود دارد و ممکن است به زمان کمتر و یا بیشتری نیاز داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 40 نفر از متقاضیان این دوره مشهدی هستند و حدود بیش از 100 نفر هم از شهرهای مختلف کشور شرکت کرده‌اند.
جلیلیان تاکید کرد: متقاضیانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند هم می‌توانند در مقالات و مجلات و روزنامه ها دست به قلم باشند و مقالاتی را ارائه دهند، عده‌ای هم می‌توانند در دانشگاه‌ها و یا ادارات مشغول به کار شوند و از پژوهش‌های آن‌ها نیز در نشریات مختلف استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

captcha