روایت چراغی که در خانه محرومیت روشن می‌شود
کد خبر: 3822921
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

روایت چراغی که در خانه محرومیت روشن می‌شود

گروه اجتماعی _ بسیجیان قاینی در اقدامی خداپسندانه با همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قاینات بیست و یکمین خانه محروم را در روستای حاتم‌آباد قاین می‌سازند.

روایت چراغی که در خانه محرومیت روشن می‌شودچه اجری بالاتر از این است که کیلومترها دورتر از خانه و کاشانه خود برای خدمت به محرومان آستین همت بالا بزنی و راهی میدان جهاد شوی؛ آن هم جهاد با فقر و محرومیت یا بهتر است بگوییم جهاد فی‌سبیل‌الله.

مادری تنها در یکی از روستاهای محروم قاینات در خانه‌ای کوچک که محرومیت در آن موج می‌زند، زندگی می‌کند و زندگیش را با یارانه‌ای که به او تعلق می‌گیرد می‌گذراند و اینک به همت کمیته امداد توانسته است وامی را دریافت و با کمک وام و مقدار کمک بلاعوضی که به وی تعلق گرفته است خوشحال است که صاحب خانه می‌شود.

دعایش برای جوانانی است که چند روزی است برای تکمیل خانه‌اش کمر همت بسته‌اند و آمده‌اند تا در جهادی فی سبیل الله سرپناهی برای این مادر حاتم‌آبادی بنا کنند.

فخیم‌زاده، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه قاینات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین بسیج سازندگی، کمیته امداد و بهزیستی شهرستان قاینات بسته شده است تا پایان سال، 62 خانه محرومان مرمت، بازسازی و یا تکمیل خواهد شد.

وی افزود: خانه‌ای که در روستای حاتم‌آباد در حال ساخت است، بیست و یکمین خانه‌ای است که تاکنون به همت بسیجیان قاینات طی اردوهای 7 روزه و یا 10 روزه مرمت و بازسازی شده است.

فخیم‌زاده با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت در تابستان 98 گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در اردوهای جهادی می‌توانند به پایگاه‌های مقاومت بسیج و یا بسیج سازندگی ناحیه قاینات مراجعه کنند.

حضور ۱۰۰ دانش‌آموز در اردوهای طرح هجرت

محسن علیزاده، مسئول دفتر بسیج دانش‌آموزی قاین نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی از آغاز اردوهای طرح هجرت 3 با حضور 100 دانش‌اموز در تابستان 98 خبر داد.

وی افزود: این اردوها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای جلب مشارکت نوجوانان و جوانان در ساخت و ساز کشور برگزار می‌شود.

مسئول دفتر بسیج دانش‌آموزی قاین بیان کرد: طرح هجرت 3 برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با شرکت در عرصه‌های مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس و... و به‌منظور شناسایی، هدایت و به کارگیری قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و تجربیات و تخصص دانش‌آموزان، افزایش دلبستگی دانش‌آموزان به فضاهای آموزشی برگزار می‌شود.

علیزاده مشارکت دانش‌آموزان در حفظ و نگهداری فضاهای آموزشی، آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی را از دیگر اهداف اردوهای طرح هجرت 3 بین دانش‌آموزان برشمرد و گفت: در طول اجرای دوره نیز کلاس‌های تربیتی و ترویج فرهنگ اسلامی با حضور روحانی طرح برگزار می‌شود.

وی اعزام سه گروه جهادی از دانش‌آموزان در قالب اردوهای هفت روزه در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم در تابستان را از دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در سال جاری برشمرد.

وی از آغاز اردوهای طرح هجرت 3 بین دانش‌آموزان دختر و پسر شهرستان در سطح مدارس خبر داد و گفت: این طرح که در دو بخش دانش‌آموزان دختر و برادر از اول تیرماه آغاز شده است، تا پایان تابستان با مشارکت فعال دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت.

مسئول دفتر بسیج دانش‌آموزی قاین بیان کرد: سال گذشته نزدیک به دو هزار نفر روز دانش‌آموز در غالب 15 گروه در سطح مدارس شهرستان به کارهای جهادی پرداختند.

علیزاده گفت: اردوهای طرح هجرت به‌همت حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی  شهید فهمیده و حضرت خدیجه(س) در دو بخش بانوان و آقایان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

 

captcha