«منیت»؛ عامل انحراف منافقین از مسیر انقلاب و تقابل با امام و امت
کد خبر: 3822942
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای مطرح کرد:

«منیت»؛ عامل انحراف منافقین از مسیر انقلاب و تقابل با امام و امت

گروه سیاسی ــ معاون اول قوه قضائیه در سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش، «منیت » و خودکامگی منافقین را عامل انحراف آنان از مسیر انقلاب و تقابل با امام و امت دانست که متأسفانه همچنان هم در این مسیر انحرافی حرکت می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران، ابتدا سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و سید و سالار این شهدا، شهید آیت‌الله دکتر بهشتی را گرامی‌ داشت.

وی اظهار کرد: یکی از وقایعی که می‌تواند چراغی برای گام دوم انقلاب باشد اتفاق بسیار پرعبرت گام اول انقلاب که در سال 1360 رخ داد. عده‌ای که خود را پیشتاز مبارزه با امپریالیسم می‌دانستند و شعارهای اصلاح‌طلبانه سر می‌دادند و خود را مدافع خلقمی‌دانستند با منیت خودشان آن چنان از مسیر منحرف شدند که تا به امروز هم در این جهت انحرافی به پیش هستند و با کمال تأسف سردمداران آنان هنوز هم به خود نیامده‌اند.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: عده‌ای به نام انقلابی، اصلاح‌گر و پیشتازان مبارزه با استکبار در اوایل انقلاب ظاهر شدند. ابتدا هم به ظاهر با امام(ره) بیعت کردند و شعار دادند و با مردم حرکت کردند اما چه شد که یک در یک مقطع بسیار کوتاهی صف خود را از صف مردم جدا کردند، از امام(ره) جدا شدند؟ تا اینجا شاید خیلی هم مهم نباشد. اما همین‌ها در ادامه با همین شعارها در مقابل مردم و امام(ره) ایستادند و مردم را از کشاورز، کاسب، بازاری، معلم، بسیجی و ... از دم تیغ گذراندند و در طول سالیان بیش از 17 هزار نفر از مردم و مسئولان را ترور کردند. 

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: انها به همین هم بسنده نکردند و در ادامه به دامن بزرگترین دشمنان ملت، انقلاب و اسلام پناه بردند؛ زهی وقاحت و ذلت! ان زمان که صدام به پشتوانه حمایت استکبار جهانی به جنگ علیه این ملت وارد شد و جوانان ما به جحبهه رفتند و اگر احیانا اسیر شدند و زیر شکنجه بودند، اینها به همراه مأمورین صدام این جوانان عزیز را زیر شکنجه روحی و جسمی قرار می‌دادند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: البته اینها باز به این هم اکتفا نکردند و همین مدعیان ضد امپرالیسم کارشان به جایی رسید که به دامن اسرائیل و امریکا پناه بردند و تا به امروز تحت‌الحمایه آنها علیه مردم و کشور خود با انها همکاری می‌کنند.

وی در ادامه به تبیین دلایل این انحراف پرداخت و گفت: یکی از علل اصلی انحراف و جدایی وآنها از امام و امت، منیت، خودکامگی و خودخواهی بود. این منیت امروز هم ممکن است در امثال بنده وجود داشته باشد. امروز هم عده‌ای ممکن است با این شعارها و کلمات زیبنده حرفی بزنند اما حرف، سخن و نامه‌نگاری انها در جهت خواست عموم مردم، اسلام و رضای خدواند نباشد. آیا امروز انها دارند زیر چتر ولایت این حرف‌ها را می‌زنند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: اینجاست که باید از گذشته برای اینده عبرت بگیریم تا خدی ناکرده عده‌ای از ما هم با منیت انحراف پیدا نکند. امروز ولی امر و رهبر ما می‌گویند نمی‌شود به امریکا اعتماد کرد و دست مذاکره و دوستی داد. امریکا خیانت کرده و قابل اعتماد نیست. امریکا اگر ببیند ما ضعیف هستیم حتما علیه ما اقدام می‌کند و زمانی جلو نمی اید که می‌داند قوی هستیم. همانطر که وقتی به صدام و قذافی حمله کرد که انها کمی کوتاه آمدند و امریکا هم انها را ضعیف قلمداد کرد و به انها حمله کرد.

وی یادآور شد: چرا امروز عده‌ای باز در مقابل امام امت، ولی فقیه و خواست این مردم انقلابی نمی‌خواهند این را بفهمند یا می‌فهمند و اگاهانه به ارزش‌ها خیانت می‌کنند. این تجربه چهل ساله تاریخ ماست که اگر توجه نکنیم ممکن است مانند انها شویم که نزد عربستان، اسرائیل و امریکا دریوزگی می‌کنند تا فقط به حیات خود ادامه دهند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه به تبیین نقش این قوه در گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: دستگاه قضا باید در گام دوم با استفاده از تجربه چهل سال گذشته بتواند نقش اصلی خود را در جامعه که همان هدف اصلی نظام، یعنی تحقق عدالت در همه ابعاد است، ایفا کند.

وی در تشریح لوازم عدالت گفت: این اقدام، نیازمند قانون خوب، ساختار خوب و مجری خوب است و مهمتر از قانون و ساختارخوب، مجری خوب است. انتخاب مقام معظم رهبری که یک فرد از درون قوه، آشنا به این قوه و باتجربه را برگزیدند بسیار می‌تواند در تحقق عدالت مؤثر باشد. اما انچه که امروز ضرورت دارد روحیه انقلابی و جهادی است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: به شما مردم قول و تعهد می‌دهم که با تمام وجود و امکانات و قدرت و با این روحیه جهادی و انقلابی در خدمت مردم و نظام باشیم. برای این قضیه قدم‌هایی را برداشته‌ایم و در ادامه نیز نیازمند نقطه نظرات مردف نخبگان و مسئلوان هستیم.

وی اظهار کرد: قبل از انتصاب ریاست جدید، کلیات سند تحول قضایی به رهبر معظم انقلاب ارائه و از سوی ایشان تأیید شد. قدم دوم این است که برای هر یک از برنامه‌های سند تحول زما‌ن‌بندی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم. ما برنامه کوتاه‌مدت را ششماهه تعریف کرده‌ایم. اما دو برنامه دیگر نیازمکند همکاری دولت، مجلس و مردم است. در برنامه کوتاه‌مدت به دنبال رفع برخی عقب‌ماندگی‌ها و برداشتن برخی موانع‌ هستیم. همچنین در این مدت با بخش‌های مختلف جامعه ارتباط برقرار کرده و این روند ادامه دارد.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: تقاضای ما از مجلس این است که با توجه به نیاز به بعضی قوانین انقلابی که دست و پاگیر نباشد برای تحقق عدالت همه‌جانبه به ما کمک کند. از دولت توقع می‌رود نسبت به وظایف خودش به درستی عمل کند که در این صورت از حجم پرونده‌ها در دستگاه قضا کاسته می‌شود و دیگر نمی‌گوییم 5 میلیون و اندی ورودی پرونده داریم.

وی اظهار کرد: در سال 1396 حدود 17 میلیون 400 هزار چک برگشتی داشتیم که با اقدامات پیشگیرانه قوه قضاییه، دولت و بانک مرکزی این میزان در سال 1397 که تحریم‌ها فشار بیشتری هم وارد کرد به حدود 13 میلیون و 400 هزار رسید.

محسنی اژه‌ای در پایان از مردم خواست برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه، نزاع‌ها و اختلافات خانوادگی را که حجم گسترده‌ای از پرونده‌های قوه قضاییه را تشکیل می‌دهد، خودشان حل کنند و اجازه ندهند این اختلافات خانوادگی تبدیل به پرونده کیفری شود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۱۴:۳۱
0
0
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور :
می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار ,در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
captcha