اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی به ثبت رسمی رسید
کد خبر: 3823028
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی به ثبت رسمی رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی از ثبت این اتحادیه با نام اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی با شماره ثبت ۲۱۷۲ خبر داد.

اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی به ثبت رسمی رسیدحجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی عنوان کرد: پس از چهار ماه پیگیری و وجود مشکلات و برخی کارشکنی‌ها در مسیر ثبت اتحادیه قرآنی مقام خراسان رضوی اساسنامه فعالیت این اتحادیه به صورت رسمی و به عنوان مؤسسه غیرتجاری در سازمان ثبت اسناد به ثبت رسید.
وی ادامه داد: خراسان رضوی با ثبت این اتحادیه بیست و هشتمین اتحادیه قرآنی مدغم در سطح کشور خواهد بود و بر این اساس اعتبارات مردمی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور پس از تخصیص به صورت یک امر قانونی به استان مربوطه اعطا می‌شود.
مجیدی ادامه داد: فعالیت اتحادیه قرآنی مقام خراسان رضوی زیربنای برنامه‌های قرآنی در این استان را مشخص می‌کند و این اتحادیه به صورت ستادی یعنی در مشورت و مشارکت با سایر اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها ذیل فعالیت‌های اتحادیه قرآنی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی مدغم خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه در طول تابستان ۹۸ اضافه کرد: از نیمه تیرماه اعزام گروه جهادی قرآنی خراسان رضوی متشکل از ۱۵ بانو و ۵ آقا به مناطق سیل‌زده استان لرستان را خواهیم داشت، فعالیت این گروه جهادی طی ۱۵ روز در مناطق سیل زده ادامه می‌یابد و در این چند روز فعالیت‌های آموزشی کرسی‌های تلاوت و هم‌اندیشی قرآنیان خراسان رضوی در مناطق سیل‌زده انجام خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با مشارکت موسسات قرآنی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی بستر زائرشهر رضوی برای حضور و برگزاری اردوهای برای قرآنیان کشور فراهم خواهد بود.
مجیدی با اشاره به تفاهم بر سر ساخت نرم‌افزار فعالیت‌های اتحادیه قرآنی خراسان رضوی افزود: توافق انجام شده با موسسه سلمان فارسی برای ساخت این نرم‌افزار به نحوی است که در مرحله اول و به صورت آزمایشی ۲۰ تا ۵۰ موسسه به عضویت این نرم‌افزار در می‌آیند و پس از گذشت دوره آزمایشی و رفع اشکالات احتمالی سایر موسسات قرآنی خراسان رضوی نیز به عضویت در این مجموعه مجازی در خواهند آمد.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان رضوی عنوان کرد: ایجاد این نرم‌افزار به تشکیل یک دفتر آموزش مجازی برای مربیان، مدیران و قرآن آموزان منجر خواهد شد از طرفی نیز یک بستر اطلاع‌رسانی عمومی از فعالیت‌های قرآنی در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام

captcha