4 شهید دوران دفاع مقدس در دیار سربداران تشییع و تدفین شدند
کد خبر: 3823046
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶

4 شهید دوران دفاع مقدس در دیار سربداران تشییع و تدفین شدند

گروه شهرستان‌ها- همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) دیار سربداران میزبان 4 شهید دوران دفاع مقدس بود که بعد از قریب به چهار دهه در میان استقبال پرشور مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و جوین تشییع و تدفین شدند.

به جوانان اعتماد کنید و مشکلات اقتصادی را سیاسی نکنید.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شهیدان تنها افرادی هستند که از همه اقشار جامعه از کارگر و بازاری تا دکتر و مهندس و همچنین از روسای ادارات کوچک و بزرگ تا رهبر معظم انقلاب همه به آن‌ها احترام می‌گذارند.  در آیه 169 سوره آل عمران در قرآن نیز بیان شده است: « وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ؛(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.»
در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) بنیانگذار مکتب جعفری دیار سربداران میزبان شهدای گرانقدری بود که دو تن از آن‌ها گمنام و دو تن دیگر بعد از گذشت 30 سال از زمان شهادتشان به زادگاهشان بازگشته بودند و در میان خیل انبوه مردم عزادار شهرستان ‌های سبزوار، جوین و خوشاب تشییع و تدفین شدند.

در این مراسم سردار محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی با بیان اینکه در کنار استخوان‌های مطهر این شهیدان یک بار دیگر با شهدا عهد و پیمان می‌بندیم تا آخرین قطره خونمان مدافع ارزش‌های اسلامی باشیم و مدیون خون شهدا نشویم، گفت: شهیدان با نثار خونشان در راه انقلاب اسلامی برای پاسداشت از اسلام، به ایران اسلامی هویت و عظمت بخشیدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا شود.

هزینه مقاومت کمتر از تسلیم/ به جوانان تربیت یافته مکتب قرآن اعتماد کنید
فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه شهیدان در عمل نشان دادند هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم و ذلت در برابر دشمن است، افزود: مسئولان کشور به جوانان امروزی که در عمل با پیشرفت در علوم نظامی و ساخت موشک‌های هوا به زمین و زمین به هوا، نشان دادند چقدر قدرتمند هستند و خواب دشمن را پریشان کرده‌اند اعتماد کنند چرا که آن‌ها که دست پرورده مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تربیت یافته مکتب قرآن هستند.
وی عنوان کرد: همانطور که به جوانان در بخش دفاعی اعتماد و از آنان استفاده شده در عمل در بخش اقتصادی نیز از این ظرفیت استفاده شود. جنگ کمر مردم را نشکست اما امروز مشکلات اقتصادی و جنگ روانی کمر مردان را در درون خانواده‌ها شکسته است.
قالیباف خاطرنشان کرد: ایران سرشار از منابع خدادادی در زمینه انرژی و کشور نوزدهم اقتصاد دنیا در انرژی است. از نظر منابع اقتصادی کمبودی نداریم اما در مدیریت ضعف داریم و مسئولان  باید به جوانان  اعتماد کنند تا از ظریت جوانان استفاده شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر یک برنامه 5 ساله بدون استفاده از روش‌های غلط چند ساله گذشته که از آن ضربه خورده‌ایم به شکل صحیح و با تکیه بر مردم و جوانان و امید به خدا و بدون تکیه بر غرب و چشم انتظاری کمک از آنان بسته شود، قول می‌دهم بخش اعظم مشکلات اقتصادی در کشور حل شود.

مشکلات اقتصادی را سیاسی نکنید
شهردار سابق تهران با تاکید و درخواست از مسئولان برای سیاسی نکردن اقتصاد کشور گفت: دشمن با استفاده از جنگ روانی با استفاده از صدها کانال تلوزیونی فارسی زبان در حال استفاده و بهره گیری از برخی خلاء‌ها در کشور و به دنبال ضربه زدن در مسائل اقتصادی است.
وی افزود: از مردم درخواست دارم که به دروغ‌ها و شایعاتی که از سمت دشمن وجود دارد، توجه نکنند. با فساد هرکس که در هر مقام و در هر کجایی که هست باید برخورد شود.

انتهای پیام

captcha