از حضور در هیئت‌های صبحگاهی تا حفظ قرآن
کد خبر: 3823089
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

از حضور در هیئت‌های صبحگاهی تا حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سینا کاظمیان کودکی که به همراه پدر و پدربزرگ خود پای ثابت هیئت‌های صبح بود و در فضای ملکوتی و قرآنی بزرگ شده بود در هفت سالگی در کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی شرکت کرده و از ۹ سالگی حفظ قرآن را آغاز کرد و در ۱۱سالگی کل قرآن کریم بر لوح سفید دلش ثبت شد.

از حضور در هئیت‌های صبحگاهی تا حفظ قرآن

سینا کاظمیان، پسربچه کوچکی که به همراه پدر و پدربزرگ خود پای ثابت هیئت‌های صبح بود و در فضای ملکوتی و قرآنی بزرگ شده بود در هفت سالگی در کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی شرکت کرده و از ۹ سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کرد و در ۱۱سالگی کل قرآن کریم بر لوح سفید دلش ثبت شد.

سینا در سن هفت سالگی در کلاس‌های روخوانی مرحوم استاد «محمد غفران‌نیا» شرکت کرد. در سال ۹۱ همزمان با آغاز کلاس اول دبستان قواعد سطح ۲ را ادامه داد و مرحله مقدماتی تجوید را نیز به پایان رساند. بعد از اینکه اساتید به استعداد سینا پی بردند پیشنهاد کردند تا ادامه آموزش‌ها در رشته حفظ قرآن کریم ادامه پیدا کند.

زهرا قربی، مادر سینا کاظمیان در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد فعالیت‌های قرآنی فرزندش گفت: شهریورماه سال ۹۳ بود که سینا تحت آموزش‌های مرحوم استاد محمد غفران‌نیا حفظ جزء۳۰ را شروع کرد و در طی یک ماه موفق به حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم شد. و از مهرماه سال ۹۳ همزمان با کلاس سوم دبستان به‌صورت حرفه‌ای حفظ قرآن را شروع کرد و حفظ یک جزء در هر ماه جزو برنامه‌های ثابت وی قرار گرفت.

وی افزود: برنامه روزانه سینا حفظ یک صفحه در شب بود و صبح فردا محفوظات یک صفحه‌ای خود را با من مرور می‌کرد. ۱۰ روز آخر هر ماه فقط به مرور و تثبیت آیات و سورههای قبلی اختصاص یافته بود و استاد غفران‌نیا بعد از اینکه تثبیت و حسن حفظ او را تایید می‌کرد برای ادامه حفظ اجازه می‌داد.

سینا هفتهای دو روز در کلاسهای مرحوم استاد محمد غفران‌نیا حضور پیدا می‌کرد و به این ترتیب تا جزء ۱۶ تحت آموزشهای ایشان قرار گرفت و بعد از فوت استاد محمد غفران‌نیا ادامه حفظ قرآن کریم را با استاد وحید غفران‌نیا ادامه داد.

بنا به تشخیص استاد وحید غفران‌نیا تصمیم گرفته شد سینا هر روز دو صفحه حفظ کند، یک جزء صبح و یک جزء شب و علاوه بر حفظ صفحات جدید هر روز دو جزء از حفظیات قبلی را نیز تثبیت می‌کرد.

شهریور‌ماه سال ۹۳ تا شهریور سال ۹۵ نقطه عطف زندگی سینای نوجوان خوب و فعال قرآنی شهرمان است و اول مهرماه سال ۹۵ نیز به شکرانه حفظ کل قرآن کریم ضیافتی با حضور خانواده، استادان و دوستان قرآنی سینا برگزار شد.

مادر سینا ادامه داد: یکی از بهترین مشوق‌های سینا برای فعالیت‌های قرآنی و آموزش، پسرخاله‌اش به نام امین روستایی بود که در جامعة‌القرآن مربی قرآن بود و برای ثبت نام و آموزش‌های قرآنی خیلی تلاش می‌کرد.

قربی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آثار و برکات قرآن در زندگی آن‌ها گفت: انس با قرآن و قدم گذاشتن در گلستان قرآن و اهل بیت آثار و برکات خیلی مهمی در زندگی ما داشته است به برکت فعالیت‌های قرآنی و مداومت در حفظ قرآن پسرم، ما به سفر حج و کربلای معلی مشرف شدیم و پسرم آخرین سوره‌ای که حفظ کرد سوره مرسلات بود که آن را در کربلا و در حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام به اتمام رساند.

مادر سینا، با اشاره به اینکه خانواده‌ها تربیت قرآنی فرزندانشان را جدی بگیرند، بیان کرد: تربیت دینی و قرآنی فرزندان آن‌ها را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند، هر چقدر دوستان فرزندانمان در یک فضای دینی و مذهبی رشد و پرورش یابند به همان نسبت آینده بهتر و موفق‌تری خواهند داشت.

سینا کاظمیان هم در مورد رفتار دوستان و هم‌کلاسی‌هایش با او گفت: دوستانم وقتی می‌بینند یکی از همکلاسی‌های آن‌ها توانسته است قرآن را حفظ کند آن‌ها نیز تمایل و شور و شوق زیادی برای این کار دارند.

سینا ادامه داد: رفتار مدیر و معلمان مدرسه نیز با من همراه با احترام و صمیمیت است و البته گاهی اوقات انتظارات زیادی از من دارند.

این حافظ کل قرآن افزود: در کارهای جمعی مدرسه دوستانم را راهنمایی کرده و در موضوعات مختلف باهم همکاری و همفکری می‌کنیم.

سینا کاظمیان در سال ۹۶ در مصلی تبریز توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز تجلیل شد و حضور در کلاس‌های مفاهیم قرآن کریم از برنامه‌های آینده وی است.

انتهای پیام

captcha