عدالت؛ محور اساسی دستگاه قضا
کد خبر: 3823122
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
مدرس حوزه بیان کرد:

عدالت؛ محور اساسی دستگاه قضا

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و یارانش در سال 1360، عدالت را محور اساسی دستگاه قضا خواند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت، در نشست «گام دوم انقلاب از نگاه صحیفه سجادیه» که هشتم تیرماه در پژوهشکده صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه قم برگزار شد، ضمن بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری، با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و یارانش در سال 1360، عدالت را محور اساسی دستگاه قضا خواند.
وی با ابراز خرسندی از اقدام رئیس قوه قضائیه در تهیه برنامه‌ای خوب برای ایجاد تحول در این دستگاه، اجرای زمان‌بندی‌ شده، شجاعانه و متکی بر روش‌های مبتکرانه‌، این برنامه را کاملاً ضروری برشمرد و با تجلیل از ایستادگی تحسین‌برانگیز 40 ساله مردم در مقابل زورگویان جهانی، گفت: ملت مظلوم و مقتدر ایران، بر اساس آموزه‌های صحیفه سجادیه، در مقابل فشارها، تهمت‌ها و اهانت‌های شرورترین حکومت جهان یعنی آمریکا از اهداف خود کوتاه نمی‌آید و مسیر انقلاب و امام(ره) را برای دستیابی به عزت، رفاه و پیشرفت و سرافرازی ادامه خواهد داد.
مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، بیان کرد: 25 شوال، سالروز شهادت جانگداز ششمین اختر تابناک ولایت و امامت، رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) است؛ بزرگ شخصیتی که با زحمات طاقت‌فرسا و تلاش‌های بی‌وقفه خود، بقاء و استمرار دین اسلام را تضمین کرد و شمع همیشه فروزانی در مسیر رهروان اسلام ناب محمدی(ص) شد.
لطفیان سرگزی ادامه داد: این امام بزرگوار در طول زندگی خویش، حکومت چند تن از خلفای اموی و پس از آن عصر سفاح و منصور از خلیفه‌های عباسی را درک کرد و در تمام این دوره‌ها لحظه‌ای از گسترش دین اسلام و حمایت از مستضعفان دست برنداشت.
مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم بیان کرد: ششمین پیشوای شیعیان، شاگردان بسیاری را از سرزمین‌های مختلف پرورش و با پایه‌گذاری مکتب جعفری، فقه و دانش اهل بیت(ع) را گسترش داد.
وی اظهار کرد: امام صادق(ع) مرد مبارزه و مرد علم و دانش بود. همه حرف‌های درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول یک قرن و اندی به وسیله مغرضان و مفسدان تحریف شده بود، همه آنها را امام صادق(ع) به شکل درست بیان کرد.
وی ادامه داد: امام صادق(ع) مشغول یک مبارزه دامنه‌دار و پیگیر بود؛ مبارزه‌ای برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به‌وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. یعنی امام صادق(ع) زمینه را آماده می‌کرد تا بنی‌امیه را از بین ببرد و به جای آنها حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلامی است بر سر کار بیاورد.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت اظهار کرد: امام صادق(ع) یک تشکیلات عظیم از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام به‌وجود آورده بود و از نظر علمی مورد ستایش تمامی عالمان عصر خویش بود؛ هنگامی ‌که پیروزی ایشان بر بنی‌امیه حتمی بود، بنی‌عباس به‌عنوان یک جریان مزاحم و فرصت‌طلب وارد میدان شد که امام صادق(ع) هم با بنی‌امیه و هم با بنی‌عباس مبارزه کرد و سرانجام با دستور منصور دوانیقی خلیفه عباسی در 25 شوال 148 هجری مسموم شد و به شهادت رسید.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha