برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد گامی در مسیر توانمندی مددجویان است
کد خبر: 3823165
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد گامی در مسیر توانمندی مددجویان است

گروه اجتماعی ــ مدیر‌کل کمیته امداد استان مرکزی برگزاری برنامه‌های فرهنگی این مرکز را گامی در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت برشمرد و گفت: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های اساسی کمیته امداد است و یکی از مؤثرترین اقدامات در مسیر توانمندسازی ارتقای فرهنگی مددجویان برای مقابله با فقر مادی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مراسم افتتاحیه هشتمین دوره برنامه‌های کانون فرهنگی آیت‌الله اراکی کمیته امداد استان مرکزی با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه همزمان با شروع فصل تابستان برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت برای مددجویان تحت حمایت در کانون‌های موقت و دائم برگزار می‌شود، گفت: بیش از 600 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از برنامه‌های اوقات فراغت کانون آیت‌الله اراکی کمیته امداد در سال جاری بهره‌مند می‌شوند.
وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد را گامی در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت برشمرد و تصریح کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های اساسی کمیته امداد است و یکی از مؤثرترین اقدامات در مسیر توانمندسازی ارتقای فرهنگی مددجویان برای مقابله با فقر مادی است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی هدف از برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت برای خانواده‌های تحت حمایت را شکوفایی استعدادها، بهره‌مندی بهینه از ایام فراغت و کسب مهارت در زمینه‌های علمی، هنری و اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: در کانون‌های موقت و دائم کمیته امداد کارگاه‌های مهارتی و آموزشی، کلاس‌های هنری و برنامه‌های ورزشی به صورت رایگان به مددجویان آموزش داده می‌شود.
مدیر‌کل کمیته امداد استان در ادامه اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و سیاحتی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در ایام فراغت از تحصیل برشمرد و گفت: این اردوها در قالب اردوهای دانش‌آموزی، دانشجویی و خانوادگی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه رفع فقر فرهنگی مقدم بر فقر مادی است، تصریح کرد: شناسایی و استعداد‌یابی و کمک به شکوفایی استعداد‌های برتر، تشویق و ترغیب مددجویان به خصوص جوانان به منظور شرکت در فعالیت‌های گروهی، ایجاد روحیه نشاط معنوی و شادابی ‌بین خانواده‌های تحت حمایت و غنی‌سازی اوقات فراغت از اولویت‌های فرهنگی کمیته امداد است.
انتهای پیام

captcha