اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی است
کد خبر: 3823299
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شرایط امروز جامعه در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی متفاوت است، گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از بهزیستی استان کرمان‌، عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان دیروز یکشنبه، 9 تیر با اشاره به اینکه شرایط امروز جامعه در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی متفاوت است، گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی است.
وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام شده است، افزود: متاسفانه با وجود همه اقدامات انجام شده باز هم به میزان شرایطی که جامعه با آن مواجه است، موفق نبوده‌ایم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در این حوزه با میزان آسیب‌های اجتماعی هم‌خوانی ندارد، بیان کرد: به اندازه شرایطی که امروز جامعه درگیر آن است در پیشگیری جامعه به اعتیاد به مواد مخدر موفق نبودیم و روزبه‌روز شاهد آسیب‌های اجتماعی بیشتری هستیم.
وی با بیان اینکه هر ساله اعتبارات ما رو به کاهش است و با این رویکرد قطعاً نتیجه عملکرد ما این چنین است، گفت: دستگاه‌های مربوط در این حوزه بیشتر از اعتبارات و توانی که در اختیار دارند عمل کرده‌اند و اگر اراده قوی و همگرایی در این حوزه ایجاد نشود متأسفانه اتفاقات تلخی در انتظار ماست.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه کسانی که به این بیماری گرفتارند باید آموزش‌های لازم را ببینند و اعتبارات پیشگیری در این حوزه باید افزایش پیدا کند بیان کرد: در این شرایط باید با اراده جدی به‌دنبال ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم متناسب با شرایط جامعه قدمی مؤثر برداریم نه مشکل برنامه داریم و نه قانونی، تصریح کرد: تنها مشکل ما، مشکل ارده است و حلقه مفقوده ما در حوزه حاکمیت نبود اراده جدی است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در حال انجام است، گفت: اما مسئله مهم این است که این اقدامات باید بر محور پیشگیری و با یک برنامه و با اراده جدی انجام شود تا زمانی که همه در کنار هم باشیم برای ورود به میدان پیشگیری موفق هستیم.
وی با بیان اینکه از سوی دیگر خانواده نقش بسیار مهمی در حوزه پیشگیری و درمان برعهده دارند، افزود: متاسفانه نقش خانواده‌ها در این حوزه بسیار کمرنگ و ضعیف است.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه ما در برابر سوداگران مرگ و سوجویان این حوزه چیزی کم نداریم، تصریح کرد: مسئله قابل توجه اقدام منسجم قاچاقیان در این حوزه است و اینکه آن‌ها از فضای مجازی به نفع خودشان به خوبی سوء‌استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه اگر ما هم همگام با آن‌ها اقدامات پیشگیرانه خود را به‌روزرسانی می‌کردیم امروز موفقیت‌های بیشتری نصیب ما می‌شد، تأکید کرد: متاسفانه ما به هیچ عنوان از این فضا استفاده مفید و موثری نکردیم و فرهنگ پیشگیری در جامعه مغفول مانده است.
انتهای پیام

captcha