مجلس شورای اسلامی در موضوع شورای توسعه قرآنی ورود پيدا كند
کد خبر: 3823323
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

مجلس شورای اسلامی در موضوع شورای توسعه قرآنی ورود پيدا كند

گروه فعالیت های قرآنی ــ مشاور قرآنی استاندار قزوین قرار گرفتن شورای توسعه قرآنی زیرنظر شورای فرهنگ عمومی را در شأن قرآن ندانست و افزود: به نظر می‌رسد این موضوع وهن به قرآن است زیرا در حوزه فرهنگی فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که مباحث قرآنی نیز در این زمره قرار می‌گیرد حال باید دید چند بار این جلسات به موضوع توسعه قرآنی اختصاص پیدا می‌کند.

شورای توسعه قرآنی بدون بودجه، شیر بی‌یال و کوپال است

مجید وفاپور، مشاور قرآنی استاندار قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در اکثر استان‌ها شورای توسعه قرآنی تشکیل نمی‌شود دلیل آن یک ناهماهنگی کشوری است و موجب شده جلسات شورای توسعه قرآنی که به‌صورت جداگانه برگزار می‌شد بر حسب بخشنامه‌ای زیر نظر شورای فرهنگی عمومی تشكيل شود.

وی افزود: در برخی از استان‌ها از جمله استان قزوین یک سال و نیم است که شورای فرهنگ عمومی برگزار نشده تا بر حسب آن در خصوص مسائل حوزه قرآنی استان تصمیم‌گیری شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دبیر این شورا پیگیر باشد

وفاپور با بیان اینکه ناهماهنگی کشوری و ناهماهنگی استانی موجب شد تا جلسات این شورای مهم فرهنگی تشکیل نشود، بیان کرد: تنها 3 جلسه در شورای توسعه قرآنی سال 96 برگزار شد و در سال‌های 97 و 98 نیز جلسه‌ای برگزار نشده است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دبیر این شورا باید پیگیر این قضیه باشد که چرا این شورا تشکیل نمی‌شود.

وی با اشاره به ایراداتی که برخی مجموعه‌های قرآنی نسبت به رویکردهای شورای توسعه قرآنی داشتند، گفت: برخی این ایراد را به این شورا وارد می‌کردند که پول‌های هنگفتی را در شهرهای بزرگ چون تهران می‌دهند اما به شهرهای دیگر بودجه‌ای اختصاص نمی‌یابد.
این فعال قرآنی عنوان کرد: بنده به‌عنوان نماینده امام‌جمعه قزوین در شورای توسعه قرآنی کشور همواره اعتراض خود را به مسئولان امر رسانده‌ام که بیش از 25 استان درگیر این موضوع هستند و این اشکال در کل کشور وجود دارد.

وی قرار گرفتن شورای توسعه قرآنی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی را در شأن قرآن کریم ندانست و افزود: به نظر می‌رسد این موضوع وهن به قرآن است زیرا در حوزه فرهنگی فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که مباحث قرآنی نیز در این زمره قرار می‌گیرد حال باید دید چند بار این جلسات به موضوع توسعه قرآنی اختصاص پیدا می‌کند.

مشاور قرآنی استاندار قزوین یادآور شد: در شورای فرهنگ عمومی مباحث مختلفی مطرح شود چرا که مشکلات فرهنگی بسیاری در استان وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم درصورتی كه جلسات شورای فرهنگی استان به‌موقع و منظم تشکیل شود که متأسفانه تاکنون چنین چیزی رخ نداده، در طول جلسات تشکیل‌شده در طی سال تنها یک مورد آن مربوط به مباحث قرآنی بوده که بسیار ناچیز است.

مجلس شورای اسلامی در موضوع شورای توسعه قرآنی ورود پيدا كند

وفاپور با تأکید بر اینکه این ایراد جدی است و کوتاهی‌های صورت گرفته نسبت به مسائل قرآنی باید از سوی مجلس شورای اسلامی حل شود، عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید در این امر ورود پیدا کنند تا بار دیگر جلسات شورای توسعه قرآنی به‌صورت مجزا برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: کل بودجه شورای توسعه فرهنگی در کشور در سال 96 نزدیک یک میلیارد تومان بود که سهم استان قزوین از این بودجه تنها 10 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده بود که واقعاً نمی‌شد با این اندک بودجه اقدامی جدی انجام داد.
این فعال قرآنی یادآور شد: از یک‌سو مجلس شورای اسلامی کمترین بودجه را به مباحث قرآنی اختصاص داده و از سوی دیگر دولت این حداقل بودجه را نیز تخصیص نداد، این اشکال بزرگی در حوزه فعالیت‌های قرآنی است زیرا وقتی بودجه‌ای مناسب برای این موضوع وجود نداشته باشد برگزاری این جلسات به مانند شیر بی‌یال و کوپالی است که نتیجه و خروجی لازم را نخواهد داشت.
مشاور قرآنی استاندار قزوین در پایان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص شورای توسعه قرآنی در استان خاطرنشان کرد: چندین بار در سطح استان برای بهبود وضعیت شورای توسعه قرآنی پیگیری‌هایی کردیم اما به جوابی از سوی ارشاد در این خصوص نرسیدیم.

انتهای پیام

captcha