عدم تمایل عراقی‌ها به حضور دوباره آمریکا
کد خبر: 3823391
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
مدیر وقف بصره مطرح کرد:

عدم تمایل عراقی‌ها به حضور دوباره آمریکا

گروه بین‌الملل ــ مدیر وقف استان «بصره»(جنوب عراق) در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در بغداد عنوان کرد: مردم عراق تمایلی به حضور دوباره آمریکا در این کشور ندارند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمد عبدالوهاب الملا، مدیر وقف بصره در دیدار با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه خوبی در بین مردم عراق برخوردار است.

الملا ضمن ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بصره اظهار کرد: در بصره، بین آحاد مردم، علمای دین و مذاهب مختلف وحدت و یکپارچگی وجود دارد و مردم عراق جلوی اعمال تروریستی می‌ایستند.

مدیر وقف بصره افزود: امروز عراق از وحشت‌آفرینی آمریکایی ـ اسرائیلی رنج می‌برد و مردم مایل نیستند که آمریکا دوباره وارد منطقه شود، این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از جایگاه خوبی در بین مردم عراق برخوردار است.

حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری نیز ضمن سخنانی در این دیدار گفت: بین دو ملت ایران و عراق روابط اجتماعی، عقایدی و خانوادگی ناگسستنی و قوی وجود دارد، به طوری که هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند بین آن‌ها اختلاف بیندازد.

رایزن فرهنگی ایران در بغداد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز تقریب و برادری و اخوت بیشتر بین شیعه و سنی است و در طول چهل سال انقلاب این را به اثبات رسانده است.

انتهای پیام

captcha