عذرخواهی شهردار آمریکایی به خاطر تبعیض علیه دانش‌آموزان محجبه
کد خبر: 3823409
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

عذرخواهی شهردار آمریکایی به خاطر تبعیض علیه دانش‌آموزان محجبه

گروه بین‌الملل ـ مسئولان شهر ویلمینگتون (Wilmington) در ایالت «دِلور» آمریکا به خاطر ممانعت از ورود دانش‌آموزان محجبه به یک استخر به پرداخت 50 هزار دلار جریمه محکوم شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایندیپندنت؛ سال گذشته مسئولان استخری در شهر ویلمینگتون (Wilmington) در ایالت دلور آمریکا از ورود گروهی از دانش‌آموزان مسلمان یک مدرسه به خاطر استفاده از لباس‌های پوشیده جلوگیری کردند.

از دانش‌آموزان آکادمی «دارالامانه» که در یک دوره تابستانی تقویت زبان عربی شرکت کرده بودند و روسری بر سر داشتند خواسته شد که استخر را ترک کنند.

مدیر استخر مدعی شده بود که پوشیدن لباس‌های نخی در استخر، خلاف مقررات این شهر است. اما «تحسین اسماعیل»، مدیر آکادمی دارالامانه می‌گوید: هیچ اعلامیه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود با لباس نخی در محیط استخر نصب نشده بود و در همان زمان، افراد دیگری با لباس‌های نخی در آنجا بودند.

این موضوع باعث شد که مسئولان این آکادمی از مقامات شهری به خاطر تبعیض علیه این کودکان شکایتی را در دادگاه مطرح کنند.

«مایک پورزیسکی»، شهردار این شهر، ابتدا از تصمیم مسئولان استخر دفاع کرد، اما بعدها در پی رسانه‌ای شدن این رویداد عذرخواهی کرد. وی گفت: از کودکانی که به خاطر پوشیدن لباس به شیوه‌ای که دین از آنها خواسته است مجبور به ترک استخر شدند عذرخواهی می‌کنم.

مقامات این شهر همچنین پذیرفتند مبلغ 50 هزار دلار به این گروه 7 نفره از کودکان پرداخت کنند. شهرداری ویلمینگتون همچنین اعلام کرد که در سیاست‌های خود تجدیدنظر می‌کند و کارمندان خود را آموزش می‌دهد که نسبت به این موضوع حساس‌تر باشند.

اکنون این دانش‌آموزان مسلمان بار دیگر در تابستان به استخر بازگشته‌اند.
 
انتهای پیام
captcha