مسابقات قرآن فرهنگیان؛ مسیری برای معرفی الگوی عملی به دانش‌آموزان
کد خبر: 3823410
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

مسابقات قرآن فرهنگیان؛ مسیری برای معرفی الگوی عملی به دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان منجر به شناسایی فعالان قرآنی می‌شود، گفت: معلمان فعال در حوزه‌های قرآنی الگوی عملی خوبی برای دانش‌آموزان هستند.

مسابقات قرآن فرهنگیان؛ مسیری برای معرفی الگوی عملی به دانش آموزانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 9 تیرماه در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در تالار شهر شهرداری مشهد اظهار کرد: میزبانی چهارمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان کشور افتخاری است که امیدواریم بتوانیم با توجه به بضاعت آموزش و پرورش و کم و کاستی‌های موجود، به‌گونه‌ای شایسته و بایسته این دوره را برگزار کنیم.
وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن برای جامعه فرهنگیان یک سنت حسنه و خوب است؛ چرا که مسیری برای معرفی الگو عملی به دانش‌آموزان سراسر کشور را فراهم کرده است.
خدابنده بیان کرد: یکی دیگر از محاسن برگزاری این مسابقات، شناسایی فرهنگیان فعالان قرآنی در حوزه‌های مختلف و بهره‌مندی از خدمات آنان در آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: سند تحول بنیادین براساس آموزه‌های دینی و قرآنی است؛ لذا هرچه انس با قرآن بیشتر باشد، بهتر در این حوزه می‌توانیم گام برداریم.
وی ادامه داد: قرآن خود را به عناوین و صفات مختلف از جمله فرقان، بینه، هدی، شفاء و... معرفی کرده است. اما قرآن هدی‌للناس، هدی للمتقین است؛ لذا هدایت‌کنندگی بسیار مهم است و حضرت رسول(ص) نیز در حدیث ثقلین به تمسک بر قرآن و عترت تأکید کرده و فرموده تمسک به این دو ثقل شما را از گمراهی و ضلالت نجات می‌دهد.
خدابنده تصریح کرد: عمل به قرآن مایه هدایت و سعادت انسان است. با نگاهی به روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) نگاه به قرآن عبادت، تلاوت، تفسیر و انس با قرآن مایه سعادت است، اما آنچه سعادت قطعی بشر را در پی دارد عمل به قرآن است و امیدواریم که از عاملان قرآن باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش مورد تأکید بوده و از طرفی بسیار تأثیرگذار است. تأثیر برگزاری یک محفل قرآنی از چند ساعت خطابه، سخنرانی و برگزاری کلاس درس می‌تواند بیشتر است.
وی گفت: هرچه بیشتر در راه توسعه قرآن قدم برداریم و دانش‌آموزان را بیشتر با قرآن و مفاهیم قرآنی آشنا کنیم، قطعاً و به یقین بعد تربیت اخلاقی، عبادی و اعتقادی که از اهدف اصلی و مورد تأکید تحول سند بنیادین در آموزش و پرورش است را می‌توانیم در مدارس عملیاتی و اجرایی کنیم و راه سعادت و کمال را برای دانش‌آموزان و در نهایت جامعه رقم بزنیم.
انتهای پیام

captcha