فعالیت ۹۰ خانه جوان در کشور/ ۱۵ واحد در حال احداث است
کد خبر: 3823416
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

فعالیت ۹۰ خانه جوان در کشور/ ۱۵ واحد در حال احداث است

آل اسحاق از فعالیت ۹۰ خانه جوان در کشور خبر داد و گفت: ۱۵ خانه جوان هم در حال احداث است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «امیر حسین آل اسحاق» با بیان اینکه انتقادات زیادی بر عملکرد خانه های جوان وارد است، گفت: لایحه «اختیارات و وظایف وزارت ورزش و جوانان» در صحن علنی مجلس در حال بررسی است، در صورت تصویب نهایی،خانه های جوان هم تعیین تکلیف شده و شکل قانونی به خود می گیرند و ارایه خدمات این خانه ها هم از لحاظ کیفی در مدت کوتاهی رشد چشمگیری می یابد لذا تا ۱۰ روز اینده همه چیز مشخص می شود.

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در حوزه طرح‌های ملی شیوه کار باید عوض شود و مواردی نیاز به اصلاح و اضافه شدن دارد. در حال حاضر طرح های ملی جوانان در حوزه فراغت، هفته جوان و طرح های ملی استان ها خلاصه شده است. خوشبختانه جوانان امروز به نیروی دانش و فناوری مجهز بوده و قادرند فعالیت‌های اثرگذاری را در بخش‌های مختلف انجام دهند که لازمه رشد و نمو چنین فعالیت‌هایی، اعتماد به این قشر و واگذاری امور به جوانان است.

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حدود 90 خانه جوان اعم از تملیکی و استیجاری در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 15 خانه جوان در حال احداث است ولی در ارایه خدمات با مشکلات زیادی روبرو هستند که بخشی از آن مربوط به عدم تعریف درست از خانه های جوان و بخش دیگر هم به دلیل مسایل اعتباری می باشد که براساس تصمیمات اتخاذ شده درسال 98 این مشکلات تا حدودی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم غنی سازی اوقات فراغت روی همه امور تاثیر می گذارد افزود: غنی سازی اوقات فراغت بر آرامش خانواده و آینده جوانان تاثیر زیادی دارد در صورتی که نیازهای فراغتی جوانان به درستی مرتفع نشود و جوانان از اوقات فراغت خود لذت کافی نبرند این مساله می تواند منجر به فرار مغزها هم شود.

آل اسحاق خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم اهمیت موضوع سرمایه گذاری اوقات فراغت، مهارت آموزی و سودآور بودن این موضوع را برای صاحبان سرمایه روشن کنیم اتفاقات خوبی خواهد افتاد و بسیاری از مشکلات حل می شود.موضوع اصلی در برنامه های اوقات فراغت امسال، تمرکز مهارت آموزی در اوقات فراغت است. این زمان فرصتی برای کارهای غیرآموزشی روتین و برای استفاده هرچه بهتر است.

 مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به طرح مهارت آموزی سربازان، تصریح کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای هر استان، هزار نفر است. در اغلب استان ها آغاز شده و پیش بینی می کنیم که تا پایان تابستان ظرفیت به ۳۰ هزار نفر برسد. موضوعات این طرح شامل، آموزش مهارت های زندگی و مهارت های پایه ای اشتغال است. اساس این طرح آن است که جوانان در کنار آموزش های نظامی، آموزش های لازم برای زندگی را نیز دریافت کنند.

انتهای پیام

captcha