کاروان کرامت در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3823422
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

کاروان کرامت در یزد راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد از راه‌اندازی کاروان کرامت همزمان با فرارسیدن دهه کرامت در استان خبر داد.

کاروان کرامت در یزد راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد،‌ روز گذشته، 9 تیرماه در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اظهار کرد: دهه كرامت ایام شادمانه اهل بیت(ع) است كه از روز ولادت باسعادت بانو فاطمه معصومه(س) شروع می‌شود و تا روز تولد امام رضا(ع) ادامه دارد.

وی ادامه داد: اجتماع مؤمنانه زیر پرچم و بیرق اهل بیت(ع) و تأسی به سیره و مرام این انسان‌های برگزیده توازن و تعادل رفتاری و در پی آن آرامش فردی و اجتماعی تضمین و تأمین می‌شود.

گرجی افزود:‌ مغناطیس عشق و ارادت به خاندان پیامبر(ص) تمام اركان و اجزای اجتماع را به هم پیوند می‌دهد و همگان را در هر ساحت و وضعیت اجتماعی مرید می‌سازد و پیرو.

‌گرجی با بیان این‌که یكی از مصادیق خدمت كریمانه به رسم اهل بیت(ع) رعایت اصول مرواده در ارتباطات اجتماعی است كه باید بر این امر مراقبت بورزیم تا با رفتار و گفتار و اخلاق كریمانه به اتحاد و انسجام اجتماع مؤمنان كمک كنیم تا از پس این اتحاد مشكلات اقتصادی، اجتماعی و روانی جامعه برطرف شود گفت:‌ استان یزد با پیشینه دینی و مذهبی می‌تواند در جریان‌سازی فرهنگ اهل بیت(ع) پیش آهنگ شود و نمادی از شهر مسلمانی و آیین مؤمنانه باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد بیان کرد: هم افزایی نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان همراه با خرد جمعی می‌تواند در برگزاری این رویداد بزرگ نقش موثری داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دخترانه‌ترین روز سال در جامعه دینی و مذهبی در روز ولادت حضرت معصومه(س) روز كرامت و احترام به شخصیت دختران و بانوان است، گفت: امیدواریم در سطح استان جشن‌هایی همراه با نشاط و شور معنوی و شعور دینی برگزار شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد بیان کرد: كاروان كرامت از ویژه‌برنامه‌های شاخص استان است كه بنا بر نقل تاریخی استان یزد از جمله گذر گاه‌های امام رضا(ع) است كه به یمن این حضور مبارک جشنی را با حضور هنرمندان متعهد كشوری و برنامه‌های متنوع و متعدد و ضبط و پخش شبكه‌های ملی را در دستور كار داریم.

گرجی ادامه داد: امسال پایتخت کتاب ایران هستیم که باید آن را حفظ کنیم و در این دهه کرامت نیز سعی کرده‌ایم برنامه‌های خود را نیز پیرامون کتاب و کتابخوانی در سیره اهل بیت (ع) ببریم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت: در سطح طرح کانون‌های مساجد برند پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران ایجاد شده است که سعی داریم آن را برای یزد کسب کنیم و پایتختی در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام

captcha