ترکیه خواستار آزادی شهروندان خود در لیبی شد
کد خبر: 3823448
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

ترکیه خواستار آزادی شهروندان خود در لیبی شد

گروه بین‌الملل ــ معاون رئيس‌جمهور ترکیه ضمن هشدار به شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر در لیبی، خواستار آزادی هر چه سریع‌تر شهروندان ربوده شده خود شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ فؤاد اوکتای، معاون رئيس‌جمهور ترکیه با انتشار بیانیه‌ای درباره ربوده شدن اتباع این کشور در لیبی گفت: اگر شهروندان ما به سرعت آزاد نشوند، کسانی که این کار را انجام می‌دهند به عنوان هدف مشروع تلقی می‌شوند و عواقب این کار سنگین خواهد بود.

اوکتای همچنین اظهار کرد: جمهوری ترکیه امنیت شهروندانش را با تمام سازمان‌های خود در اقصی نقاط جهان تامین و از حقوق آنان دفاع خواهد کرد. از اولین لحظات ربوده شدن شهروندان ترک توسط نیروهای شبه‌نظامی وابسته به حفتر در لیبی٬ براساس اطلاعات و دستورالعمل‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه٬ وزارت امور خارجه، سفارت ترکیه در لیبی و تمام واحدهای مربوطه اقدامات لازم را با دقت و حساسیت کامل انجام دادند.

وی با اشاره به برقراری ارتباط با شهروندان ترک ربوده شده در لیبی گفت: همه افراد در سلامت کامل به سر می‌برند. در راستای تسریع روند آزادی شهروندان ترک و بازگشت آنها به کشور، تمام سازمان‌های مرتبط به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند.

گفتنی است که روز گذشته 9 تیر (30 ژوئن) شش شهروند ترکیه در لیبی توسط شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر ربوده شده‌اند.

انتهای پیام

captcha