رقابت ۱۷ هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی در کنکور سراسری
کد خبر: 3823501
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

رقابت ۱۷ هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی در کنکور سراسری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از شرکت بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز پسر و دختر در کنکور طی سال جاری خبر داد.

رقابت 17 هزار نفر در کنکور در خراسان‌شمالی

عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان کنکور در استان 14 هزار و 877 نفر بودند، اظهارکرد: کنکور سال جاری از 13 تا 14 تیرماه برگزار می‌شود که از این تعداد شرکت کننده، 9 هزار و 949 نفر زن و هفت هزار و 94 نفر مرد هستند.

وی در رابطه با شرکت کنندگان روز پنج شنبه 13 تیرماه سال جاری، بیان کرد: در رشته‌های علوم ریاضی و فنی 417 نفر زن و هزار و 83 نفر مرد و علوم انسانی دو هزار و 273 نفر زن و هزار و 712 نفر مرد شرکت کرده‌اند که صبح روز پنج شنبه در آزمون حضور خواهند داشت.

سعیدی ادامه داد: در گروه هنر که عصر روز پنج شنبه برگزار می‌شود، یک هزار و 114 نفر زن و 489 نفر مرد شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی بیان کرد: در روز جمعه 14 تیرماه سال جاری نیز در رشته علوم تجربی چهار هزار و 875 نفر زن و دو هزار و 887 نفر مرد شرکت کرده‌اند.

به گفته وی عصر جمعه نیز شرکت‌کنندگان در گروه زبان خارجه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که یک هزار و 360 نفر زن و 823 نفر مرد در آزمون شرکت کرده‌اند.

سعیدی در رابطه با دلیل افزایش شرکت کنندگان در کنکور سال جاری، اظهار کرد: براساس شرایط آموزشی جدید، تمام دانش آموزان نظام قدیم و جدید در کنکور شرکت کرده‌اند و شرکت در کنکور منوط به فارغ التحصیلی دانش آموزان و کسب مدرک دیپلم بوده است.
انتهای پیام

captcha