کارگاه روش پژوهش در اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود
کد خبر: 3823588
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

کارگاه روش پژوهش در اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران قاسم بن الحسن(ع) از برگزاری کارگاه روش پژوهش در اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی آملی خبر داد.

کارگاه روش پژوهش در اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز خبر حوزه، طاهره جعفرزاده با اعلام این خبر، گفت: اصل این همایش در شهر رفسنجان برگزار می‌شود، اما پیش همایش ملی بررسی اندیشه‌های تفسیری حضرت آیت‌الله جوادی آملی به صورت یک کارگاه یک‌روزه در ۱۶ تیرماه سال جاری در مدرسه علمیه خواهران قاسم بن‌الحسن (ع) برگزار می‌شود.
 
وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه یک‌روزه که با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران استان تهران برگزار می‌شود؛ آموزش روش پژوهش در اندیشه‌های تفسیری حضرت آیت‌الله جوادی آملی است و عموم پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند با هماهنگی معاونت پژوهش مدارس خود در این همایش شرکت کنند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه قاسم بن الحسن (ع) بیان کرد: در این کارگاه ابتدا اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی آملی برای طلاب تبیین و سپس روش و نحوه پژوهش در اندیشه‌های ایشان بیان می‌شود. اساتید این کارگاه یک روزه از شاگردان ایشان هستند که از طرف مؤسسه اسراء در این همایش حضور خواهند داشت و امیدواریم مطالب مفید علمی برای پژوهشگران علاقه‌مند ارائه شود.

جعفرزاده گفت: ایجاد انگیزه علمی و پژوهشی برای طلاب از جمله اهداف این کارگاه است و یکی از دلایلی که طلاب رغبت چندانی به تحقیق علمی ندارند این است که پژوهش روشمند را بلد نیستند و ما در این کارگاه به طلاب کمک می‌کنیم تا نحوه و شیوه پژوهش را یاد بگیرند.

وی با بیان این که طلاب مدرسه علمیه قاسم بن الحسن (ع) در عرصه تحقیق علمی و مقالات پژوهشی فعال هستند، گفت: همه ساله در جشنواره‌های پژوهشی که توسط حوزه علمیه استان تهران برگزار می‌شود طلاب ما رتبه علمی کسب می‌کنند و در جشنواره اخیراً علامه حلی نیز خانم افشارنوش از این مدرسه مقام سوم را کسب کرد.

انتهای پیام
captcha