مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ طرح قرآنی 1453 برگزار می‌شود
کد خبر: 3823609
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ طرح قرآنی 1453 برگزار می‌شود

گروه اندیشه ــ هم‌زمان با فرارسیدن فصل تابستان، پخش ویژه‌برنامه تلویزیونی «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳» در شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون کلید خورد.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز دهم تیرماه به پوشش خبرهای مختلفی پرداختند که در این بین خبر مربوط به ویژه برنامه تلویزیونی «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳» از اهمیت بیشتری برخوردار بود.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «دستور قاطع امام علی(ع) برای مقابله با آقازاده‌ها»، «جامعه نیاز به شادی و نشاط دینی دارد»، «روایت مداح «عشق فقط جانم حسن» از شهرت یک نوحه/ مداحی خوب باید جامعه را از گناه دور کند»، «آغاز ترم جدید کلاس‌های حفظ تخصصی موسسه جامعة‌القرآن»، «شیخ حسین انصاریان در گفتگو با تسنیم|چگونه محبت‌های خدا را در زندگی حس کنیم؟» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «آغاز ترم جدید کلاس‌های حفظ تخصصی موسسه جامعة‌القرآن» آمده است ثبت‌نام ترم جدید کلاس حفظ تخصصی یک ساله قرآن‌کریم در جامعه‌القرآن شعبه نامجو تهران آغاز شده است. موسسه جامعه القرآن‌الکریم، به عنوان موسسه‌ای فرهنگی-‌آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد ارتباط هر چه عمیق‌تر و ماندگارتر نسل جوان با قرآن‌کریم، همچنین مصون ساختن دل و جان آنان در برابر انواع خطرات و آفات فرهنگی سال77 فعالیت خود را با مدیریت حجت‌الاسلام حاج سیدمحمدمهدی طباطبایی شروع کرد و هم‌اکنون هم پذیرایی نسل نوجوان و جوانان است. ثبت‌نام ترم جدید کلاس حفظ تخصصی یک ساله قرآن‌کریم در جامعه‌القرآن شعبه نامجو تهران آغاز شده است.
همچنین خبر «جامعه نیاز به شادی و نشاط دینی دارد» مربوط به مصاحبه حجت‌الاسلام مهران مجیدی، مدیر ناحیه شهید نواب صفوی امور مساجد با تسنیم است که در بخش‌هایی از آن آمده است متأسفانه امروز موضوع نشاط در جامعه به حاشیه رفته و تعاریف ناهمگونی بر آن بار شده است. با وجود اینکه سال‌هاست از ارائه این مفهوم دینی می‌گذرد، اما همچنان آنطور که باید و شاید مورد واکاوی و شناخت قرار نگرفته است. ما در مجموعه مساجد کشور در ابتدا به دنبال این هستیم که این تعاریف نادرست از مقوله نشاط را اصلاح و به نوعی باز تعریف کنیم. شادی و نشاط باید بر اساس مبانی دینی برای مردم به تصویر کشیده شود، به عبارت دیگر، شادی و نشاطی که در مبانی دینی تبیین شده کاملاً مغایر با آن چیزی است که امروز در جامعه اسلامی دیده می‌شود.
حجت‌الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه ما به عنوان یک فرد مسجدی این است که این شادی و نشاط ـ البته بر اساس مبانی دینی ـ را به جامعه تزریق کنیم. یکی از موقعیت‌های زمانی مهم برای این کار دهه کرامت است، البته ما در طول سال ایام نشاط‌آور بسیار دیگری نیز داریم، مانند عید مبعث و عید سعید غدیر که عیدالله الاکبر است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز شش خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «بهره‌برداری از فاز‌های جدید زائر‌شهر و زائر‌سرای رضوی در دهه کرامت/ زائر‌محوری راهبرد اصلی آستان»، «برگزاری جشن‌های دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه در فضایی مهربانانه»»، «دومین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با افراط‌گرایی آغاز به‌کار کرد»، «جشن قرآنی «بانوی پیشتاز» ویژه روز دختر در حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود»، «مسئله حجاب به راه‌‌کارهای نتیجه‌بخش نیاز دارد/ باید از لاک نظریه‌پردازی خارج شویم» هستند.
خبر «مسئله حجاب به راه‌‌کارهای نتیجه‌بخش نیاز دارد/ باید از لاک نظریه‌پردازی خارج شویم» مربوط به مصاحبه حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با فارس است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: دین مانند درختی است که ریشه آن عقاید، تنه‌اش اخلاق و شاخ و برگش احکام است. بنابراین، هیچ «امر اخلاقی» و فردی از «امر دینی» جدا نیست؛ چنانکه عکس این نیز صادق است. یعنی نمی‌توان با فردی و اخلاقی دانستن یک مسئله مانند حجاب آن را به حاشیه راند؛ بلکه همه دستورات دینی، از جمله حجاب و عفاف که جزء بدنه اصلی اسلام است، یک «امر واحد» هستند و نمی‌توان با نگاه گزینشی به آن بخشی از دین را به بهانه فردی بودن کنار بگذاریم، زیرا کمال انسان حاصل تعبد به تقید همزمان به همه ارکان و اجزاء «فقه» و «اخلاق» است.
گرایش روز افزون به اسلام و آموزه‌های اسلامی که مطابق با فطرت پاک انسان است و به ویژه علاقه و گرایش زنان در کشورهای غربی به بحث حجاب سبب شده تا دشمنان، نسبت به گسترش حجاب در کشورهای خود احساس خطر کنند و در صدد برآیند تا این آموزه را در کشورهای اسلامی تضعیف و تخریب کنند تا حجاب نتواند به عنوان یک الگوی ایده‌آل برای زنان غربی مطرح شود. از این رو، بانوان محجبه و عفیفه در کشورهای اسلامی و غربی نقش مهمی در مقابله با برنامه‌های پیچیده دشمنان دارند، زیرا آنان تلاش می‌کنند تا با حذف حجاب، زنان را بازیچه دست شرکت‌ها و مؤسسات تبلیغاتی و مالی کنند و امنیت سرمایه‌گذاری خود را حفظ کنند، اما زنان نباید اجازه تحقق این امر را به آنان بدهند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار شش خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گلستان برگزار می‌شود»، «تشریح برنامه‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه (س)»، «تبیین واقعه غدیر به عنوان زیربنای فرهنگ غنی اسلامی ضروری است»، «علت اصرار دشمن در رونق بی‌حجابی»، «دومین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با افراط گرایی در موصل برگزار شد» و «تزریق نشاط به جامعه حیاتی است» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «دومین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با افراط گرایی در موصل برگزار شد» آمده است دومین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با افراط گرایی در موصل به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دانشگاه موصل، دانشگاه فناوری شمالی و با حضور متمایز ده‌ها اساتید دانشگاه و علمای مذاهب اسلامی، تحت عنوان «تنوع دینی، قومی و تکامل اجتماعی» کار خود را آغاز کرد. این کنفرانس با خوش آمد گویی قصی‌الاحمدی - رئیس دانشگاه موصل به میهمانان آغاز شد؛ وی ضمن قدردانی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی به خاطر برگزاری این همایش، اهداف کنفرانس مذکور را تشریح کرد.
در ادامه شیخ محمد سعید النعمانی- مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب، ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری این کنفرانس در استان نینوا از دولت مرکزی و محلی عراق درخواست کرد تا به این استان مهم و ارزشمند توجه بیشتری داشته باشند.
سپس جابر الجابری- از وزارت گردشگری عراق به تشریح اهمیت نقش مراجع در مقابله با داعش و افراط گرایی و نجات عراق از شر تروریسم پرداخت و گفت: خون پاک شهدایمان که در مسیر مبارزه با تروریسم بر زمین ریخته شد را فراموش نخواهیم کرد.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «رابطه انسان با طبیعت، بُعد جدید اندیشه توسعه است»، «گام دوم انقلاب نیازمند مجاهدت بیشتری است» و «ورود امام رضا (ع) به نیشابور نقطه اوج هجرت تمدن ساز رضوی» هستند.
خبر «گام دوم انقلاب نیازمند مجاهدت بیشتری است» مربوط به سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی است که در بخش‌هایی از آن آمده است در هر مقطعی متناسب با نیازهای انقلاب یک مطلبی را تلاش می‌کنیم بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار گیرد لذا در این مقطع علاوه برنامه‌های سازمان پرداختن به بیانیه گام دوم اولویت دارد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب بیانیه‌ای صادر فرموده‌اند و تأکید داشتند نامه و پیام نیست بلکه بیانیه‌ای متناسب با مقطع ۴۰ سالگی انقلاب است و باید به این موضوع توجه ویژه داشت که مقام معظم رهبری مهم می خواستند در این مقطع حرفی را متناسب بافهمی که از انقلاب در این مقطع وجود دارد با جامعه در میان بگذارند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «انتشار قرآن‌های عطری؛ درست یا غلط؟/ وارداتی که منحصر به چند نفر است!»، «بهترین الگو برای هیئت‌ها فرمایشات مقام معظم رهبری است/ نباید هیئت‌ها را فقط به روضه‌خوانی و سینه‌زنی محدود کرد» و «رمز آسودگی در زندگی از منظر امام صادق (ع) چیست؟» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «آغاز طرح تابستانی «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳» در رسانه ملی» و «با «نذر بهشتی» واقف قرآن کریم در حریم امن رضوی شوید» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «آغاز طرح تابستانی «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳» در رسانه ملی» آمده است همزمان با فرارسیدن فصل تابستان، ویژه برنامه تلویزیونی «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳» در شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون کلید خورد.
طرح‌های بزرگ قرآنی رسانه ملی که با محوریت حفظ قرآن کریم طی سال‌های گذشته و با همت شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شده است، سیزدهمین این طرح‌ها با عنوان «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳» به روی آنتن این شبکه و دیگر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌رود. بر این اساس، این برنامه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در ۲ بخش آقایان و بانوان با اجرای احمد شفازاده و الهام غفاری و همچنین کارشناسی محمد مهدی بحرالعلوم در بخش برادران و ماندگارمهر و مسلمی در بخش خواهران به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «مروری بر ماجرای چاپ شدن اولین کتاب فارسی درباره حقوق زنان در اسلام»، «معیارهای قانون و فقه به هم نزدیک شوند»، «یادی از بانو همایونی، موسس نخستین حوزه علمیه زنان در ایران»، «جلد شانزدهم دایرة المعارف‌ قرآن کریم چاپ می‌شود» هستند.
انتهای پیام

captcha