شهرداری‌ها در اقتصاد پایدار شهری تأثیرگذار باشند
کد خبر: 3823678
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۹

شهرداری‌ها در اقتصاد پایدار شهری تأثیرگذار باشند

گروه اجتماعی ــ شهردار کرمان با اشاره به اهمیت گردشگری شهری افزود: اگر شهرداری‌ها در حوزه گردشگری شهری سرمایه‌گذاری کنند، قطعاً در اقتصاد پایدار شهری بسیار تأثیرگذار و کمک‌کننده خواهند بود.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، عصر دیروز دوشنبه، 10 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پرداختن به حوزه فرهنگی اجتماعی یکی از مسئولیت‌های شهرداری‌هاست، گفت: سعی کرده‌ایم حوزه فرهنگی اجتماعی را تقویت کنیم و برنامه‌های متنوعی در شهر شروع شده و در حوزه زیرساختی، شبکه شهروندی و شوراهای محلی را تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و شهروندی همزمان با مناسبت‌ها برای شادابی و نشاط شهر نیز در نظر گرفته شده که جشنواره نوبهار کرمان برای نخستین‌بار در شهر کرمان برگزار شد و تجربه خوبی در این زمینه به‌دست آوردیم، گرچه نواقصی هم داشتیم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه گردشگری به‌عنوان یک حوزه فرابخشی است، بیان کرد: گردشگری دستگاه متولی خود را دارد که تسهیل کننده این حوزه است، شهرداری‌ها می‌توانند رسالتی به عهده بگیرند که در اقتصاد پایدار شهری تأثیرگذار باشد و یکی از این موارد، گردشگری شهری است.

عالم‌زاده با اشاره به اهمیت گردشگری شهری افزود: اگر شهرداری‌ها در حوزه گردشگری شهری سرمایه‌گذاری کنند، قطعاً در اقتصاد پایدار شهری بسیار تأثیرگذار و کمک‌کننده خواهند بود.

شهردار کرمان تصریح کرد: برنامه داشتیم جشنواره تابستانی در کرمان برگزار کنیم و فضای خوبی برای مردم داشته باشیم و گردشگران نیز از آن استفاده کنند که برای استفاده بیشتر هموطنان قصد بر این شد جشنواره تابستانه کرمان را به صورت ملی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: جشنواره شهروندی تابستان کرمان از 20 تیر ماه تا 20 مرداد ماه برگزار می‌شود و برنامه‌های جشنواره عصرها تا پایان شب برگزار می‌شود زیرا شب‌های کرمان به لحاظ گذران اوقات شبانه و زیست‌پذیری بسیار خوب است.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه هتل‌های شهر کرمان عمدتاً تخفیف 30 تا 50 درصد را برای این مدت در راستای همراهی با جشنواره خواهند داد، افزود: هواپیمایی ماهان 30 درصد تخفیف ویژه تورهایی که با آژانس‌ها به کرمان می‌آیند در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس هماهنگی با کمیسیون گردشگری اتاق، صنوف وابسته انجام شده در طول برگزاری جشنواره تابستان کرمان تخفیف‌هایی لحاظ خواهد شد، گفت: برای برگزاری این جشنواره دستگاه‌های مختلف همراهی خوبی داشته‌اند و این جشنواره در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت خواهد شد.

شهردار کرمان بیان کرد: طی دو ماه آینده، عملیات اجرایی پارک گردشگری در شهر کرمان آغاز می‌شود و میادین ارگ و شورا پیاده‌رو خواهد شد.

عالم‌زاده اظهارکرد: جشنواره‌های فصلی در کرمان برگزار خواهیم کرد و نقش رسانه‌ها در این زمینه خیلی مهم است و این رویداد برای نخستین‌بار در کرمان و بعد از کیش که ماهانه برگزار می‌شود، برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم نواقص به حداقل برسد.

شهردار کرمان تأکید کرد: یکی از اهداف ما در شهرداری کرمان این است که به سمت شهر دوستدار کودک برویم و برنامه‌های دهه دوم جشنواره تابستان کرمان به این موضوع توجه خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha