مراسم سالروز ورود امام هشتم در نیشابور برگزار شد
کد خبر: 3823715
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

مراسم سالروز ورود امام هشتم در نیشابور برگزار شد

گروه شهرستان‌ها ــ مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام هشتم شیعیان به نیشابور از نهم تیرماه آغاز شده است، این مراسم روز گذشته با گلباران بقعه بی‌بی شطیطه در نیشابور ادامه یافت و کاروان نمادین امام هشتم شیعیان از این نقطه به سمت مسجد جامع حرکت کرد.

مراسم سالروز ورود امام هشتم شیعیان در نیشابور برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، برنامه‌های سالروز ورود امام هشتم شیعیان و روز «خراسان» در نیشابور از روز نهم تیرماه با حرکت نمادین کاروان استقبال از امام هشتم شیعیان، روز یکشنبه ٩ تیرماه ‏در روستای فدیشه آغاز شد، این کاروان امروز بعد از گلباران بقعه بی‌بی شطیطه به سمت مسجد جامع این شهرستان حرکت کرد.

سعید شیبانی، معاون استاندار و فرماندار نیشابور در این مراسم با اشاره به تشییع پیکر سرهنگ پاسدار محمد اقبالی و ستوان دوم پاسدار هادی قاری بیان کرد: امروز صبح با حرکت باشکوه شما عزیزان مراسم تشییع پیکر دو تن از سبزپوشان تیپ ۲۱ زرهی امام رضا(ع) که آن‌ها نیز از یاران این امام بودند، برگزار شد.

وی ادامه داد: این فداکاری‌ها، جانفشانی‌ها، حضورها و همراهی‌ها باعث استحکام و پایداری ملت خواهد شد. مردم روز گذشته در فدیشه، امروز در نیشابور و فردا در قدمگاه این حرکت بزرگ و تاریخی را پاس می‌دارند.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی، امام جمعه نیشابور با اشاره به سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور گفت: روز دهم تیرماه روز عزت و شرافت ایران، خراسان و در قله آن نیشابور است.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: امروز نیشابوری‌ها مانند سال ۲۰۰ هجری حماسه آفریدند؛ روز دهم تیرماه روز عزت و شرافت ایران و خراسان و در قله آن نیشابور است.

وی با اشاره به حدیث سلسله‌الذهب ادامه داد: امام رضا(ع) یک جمله مهم در ذیل این حدیث فرمودند که اهمیت سفر امام و حدیث سلسله‌الذهب را افزوده و آن اینکه «لا اله‌ الا الله» به شرط امامت و ولایت است و بدون ولایت «لا اله‌ الا الله» معنا ندارد و عملی نمی‌شود.

یعقوبی بیان کرد: امروز آمده‌ایم که بگوییم ما به این شرط ۱۲۰۰ سال وفادار مانده‌ایم، همگام با ولایت و امامت بوده‌ایم و گواه ما 2300 شهید ماست که به امر ولایت و امامت خون داده‌اند.

بنا به اعلام ستاد بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور، سه‌شنبه، 11 تیرماه ساعت 18 کاروان نمادین استقبال از امام رضا(ع) از ‏میدان اسدآباد در شهر قدمگاه حرکت خواهد کرد؛ چهارشنبه، 12 تیرماه ساعت 17 همایش خوشنویسان و اصول و مبانی نسخه‌شناسی در فرهنگسرای وکیلی و شب شعر «برمدار نور» بعد از نماز مغرب و عشاء در محوطه بوستان ارغوان برگزار خواهد شد؛ همچنین نخستین جشنواره جوانان حُسنا ویژه دختران 15 تا 29 سال نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha