آغاز طرح قرآنی شبانه‌روزی «تسنیم» در گراش
کد خبر: 3823730
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

آغاز طرح قرآنی شبانه‌روزی «تسنیم» در گراش

کانون خبرنگاران نبأ ــ طرح قرآنی تسنیم با حضور بیش از ۸۰ شرکت‌کننده از شهرهای شیراز، لار، خنج، قیروکارزین، میمند، اوز، بنارویه، خور، مبارک‌آباد، سکه روان، نجف‌آباد و گراش در این شهرستان استان فارس برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیین افتتاحیه طرح قرآنی تسنیم با حضور بیش از ۸۰ شرکت‌کننده از شهرهای شیراز، لار، خنج، قیروکارزین، میمند، اوز، بنارویه، خور، مبارک آباد، سکه‌روان، نجف‌آباد و گراش در سالن اجتماعات محبی این شهرستان روز گذشته، 10 تیر برگزار شد.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در این مراسم با بیان اینکه امروز بیش از همیشه نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم، اظهار کرد: امروز نیازمندیم که بیش از همیشه فرهنگ قرآنی را راهبردی مؤثر در برابر تهدیدات و آسیب‌ها در جامعه ترویج دهیم.

 فرودی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای خشونت است، گفت: اگر به اطراف خود نگاه کنیم، خشونت موج می‌زند و این به واسطه خوی استکباری ظالمان و دشمنان اسلام است.

وی با بیان اینکه نباید در جامعه قرآنی انحرافات اجتماعی وجود داشته باشد، تصریح کرد: توسعه فرهنگ قرآنی در گرو بالا بردن فهم و درک خود از اجرای فرامین قرآن است.

اصغر فرودی فرهنگ قرآنی را راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه دانست و اضافه کرد: ظزفیت‌های بسیار بالایی در حوزه قرآنی شهرستان وجود دارد و وظیفه ما فراهم کردن امکانات برای فعالان قرآنی در گراش است.

در این مراسم که با حضور ۸۰ شرکت‌کننده در این طرح همراه بود؛ حجت‌الاسلام بصیری، مسئول مجمع‌القرآن گراش بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان تأکید و گزارشی از عملکرد این مؤسسه قرآنی ارائه داد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان به اجرای جزء ۳۰ از سوی نونهالان و نوجوانان قرآن‌آموز مؤسسه و سخنرانی مهران دارابی، مسئول طرح تسنیم، در این خصوص اشاره کرد.

طرح قرآنی تسنیم، طرحی است که در آن قرآن‌آموزان طی تابستان ۵ جزء از قرآن کریم را به همراه مفاهیم حفظ می‌کنند.

محمد قاسمی 

انتهای پیام

captcha