انعکاس اجراهای کاروان قرآنی حج در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی
کد خبر: 3823748
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
حجت‌الاسلام شجاع خواستار شد:

انعکاس اجراهای کاروان قرآنی حج در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۹۸، تحبیب قلوب و خنثی‌سازی توطئه دشمنان را دو ضرورت مهم اعزام قراء به سرزمین وحی بیان و تأکید کرد: رسانه‌ها به پوشش فعالیت‌های قاریان در موسم حج بپردازند و این حضور در فضای مجازی نیز به نمایش درآید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۹۸(کاروان قرآنی نور)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با ضرورت اعزام قراء به سرزمین وحی اظهار کرد: ضرورت اعزام قاریان به سفر معنوی حج از دو جنبه قابل بررسی است. یکی تأثیر بر قاریان و فعالان قرآنی و دیگری جایگاهی که دارند و تکلیفی که برعهده ایشان است.
شجاع ادامه داد: در مورد حضور قاریان می‌توان گفت که فضای حج به ویژه حج تمتع در حالات و روحیات فرد اثربخشی زیادی دارد. این همه آثار حج و لبیک گفتن برای کسی که دائم با آیات وحی مأنوس بوده و این آیات را بری خود و حجاج حاضر در سرزمین وحی تلاوت می‌کند، ضرورت وجود قاریان را نشان می‌دهد.

انس بیشتر قاریان با مبدأ وحی
مسئول دارالقرآن آستان قدس رضوی تصریح کرد: به دلیل وظیفه و رسالت سنگین قاریان قرآن، لازم است آنان در این مراسم حضور یابند و خود و دیگران را از انوار الهی قرآن بهره‌مند سازند و جان و دل خود را از عطر الهی پر کنند. حضور قاریان در سرزمینی که آیات خداوند متعال بر قلب و جان پیامبر اکرم(ص) نازل شده باعث انس و الفت و ارتباط بیشتر قاریان با مبدأ وحی و وجود مبارک حضرت محمد(ص) می‌شود.
سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۹۸ افزود: به سبب وظیفه‌ای که قاریان دارند و با توجه به اینکه ایام حج زمان اجتماع مسلمانان جهان از ملیت‌های مختلف است و قرآن زبان مشترک آنان به ویژه در این ایام محسوب می‌شود، وجود قاریان مطرح و متبحر کشورمان می‌تواند برای معرفی مذهب تشیع و رساندن پیام صلح و دوستی نظام جمهوری اسلامی ایران مؤثر باشد.

رفع توطئه‌ها و شبهات درباره تشیع
حجت‌الاسلام شجاع بیان کرد: تلاوت قاریان ایرانی در این ایام باعث تحبیب قلوب می‌شود و بسیاری از توطئه‌ها و شبهاتی را که علیه تشیع و ایران ایجاد می‌کنند خنثی خواهد شد. متأسفانه تبلیغات فراوانی که به ویژه از سوی وهابیت علیه شیعیان وجود داشته و دارد باعث شده است تا بسیاری از مسلمانان از جمله برادران اهل سنت در معرض این تبلیغات قرار بگیرند و درباره شیعیان دچار سوءظن شوند، ولی حضور قاریان قرآن ایرانی که با صوت خوش به تلاوت آیات وحی می‌پردازند باعث زدودن این توطئه‌ها خواهد شد.
مسئول دارالقرآن آستان قدس رضوی اظهار کرد: بنده در سفر قبلی خود به حج، افرادی را مشاهده کردم که وقتی قاریان ایرانی به تلاوت می‌پرداختند، اشک می‌ریختند و به بنده گفتند که دروغ‌های زیادی که علیه شما به کار می‌برند باعث شده بود تا ما و بسیاری دیگر از مسلمانان اهل سنت این طور فکر کنیم که قرآن شما تحریف شده است و شما اصلاً اهل قرآن نیستید، ولی امروز با تلاوت آیات قرآن از جانب شما، متوجه شدیم که این طور نبوده و تبلیغات علیه شما سبب ایجاد این شبهات شده است.

تلاوتی که ساعت‌ها شبهه‌افکنی را خنثی می‌کند
شجاع در ادامه تصریح کرد: بنابراین ضرورت وجود قاریان ایرانی در موسم حج سبب می‌شود تا بسیاری از دشمنان شیعه و نظام جمهوری اسلامی که ساعت‌ها علیه ایران برنامه‌ریزی و شبهه‌افکنی می‌کنند، ولی تمام این برنامه‌ها با تلاوت زیبای قاریان ایرانی خنثی شود.
سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۹۸ در پایان بیان کرد: امروزه با وجود فضای مجازی و دسترسی آسان همگان به این امکانات، تلاوت قاریان ایرانی در سرزمین وحی بلافاصله فیلمبرداری می‌شود و از سوی مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد و موجب تحبیب قلوب و نیز خنثی‌سازی شبهات علیه ایران می‌شود.
انتهای پیام

captcha