فعالیت ۱۲ دارالقرآن در زندان‌های خراسان‌جنوبی/ ۹۰۰ زندانی حافظ قرآن شدند
کد خبر: 3823760
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

فعالیت ۱۲ دارالقرآن در زندان‌های خراسان‌جنوبی/ ۹۰۰ زندانی حافظ قرآن شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در زندان‌های استان ۱۲ دارالقرآن فعالیت دارند و برنامه‌های بسیار متنوع و جذاب قرآنی در آن‌ها با حضور تمامی مددجویان اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر ۹۰۰ زندانی حافظ نیم جزء تا کل قرآن کریم شده‌اند و ۳۰۰ نفر از خانواده زندانیان نیز قرآن را حفظ کرده‌اند.

فعالیت 12 دارالقرآن در زندان‌های خراسان‌جنوبی/ 900 زندانی حافظ قرآن شدندعلی هاشمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۷۵ درصد زندانیان جرم مربوط به مواد مخدر داشته، 13 درصد به علت سرقت و شش درصد به علت جرایم غیرعمد در زندان هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۲ درصد زندانی‌های استان مرد و هشت درصد زن هستند، افزود: در حال حاضر 64 درصد زندانیان غیرشاغل هستند و موفق شدیم برای ۳۶ درصد از آنان شغل مولد و غیرمولد ایجاد کنیم.
هاشمی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده‌اند، اظهار کرد: برای ۱۰۵۵ نفر مرخصی عید فطر و شب‌های قدر صادر شده که از این تعداد ۱۳۱ نفر آزاد شده‌اند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون سه مورد آزادی با پایبند الکترونیکی در استان انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰۰ زندانی حافظ نیم جزء تا کل قرآن کریم شده‌اند و ۳۰۰ نفر از خانواده زندانیان نیز قرآن را حفظ کرده‌اند.
هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۲۸ خانواده زندانی تحت پوشش پنج انجمن حمایت از زندانیان استان هستند، افزود: توانسته‌ایم برای ۷۹۲ نفر اشتغال مولد و برای ۷۸۰ نفر اشتغال غیر مولد در زندان‌های استان ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه با حفظ هر سه صفحه قرآن، یک روز مرخصی به فرد زندانی داده می‌شود، تصریح کرد: در صورت حفظ هر سه صفحه قرآن از سوی خانواده زندانی نیز دو روز مرخصی به او اعطا می‌شود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر۲۵۹ نفر از میان خانواده‌های زندانیان حافظ بخشی از قرآن یا تمام آن هستند.
هاشمی اظهار کرد: در زندان‌های استان ۱۲ دارالقرآن فعالیت دارند و برنامه‌های بسیار متنوع و جذاب قرآنی در آن‌ها با حضور تمامی مددجویان اجرا می‌شود.
وی افزود: کلاس‌های روان‌خوانی، روخوانی، حفظ، محافل انس با قرآن، آموزش تجوید قرآن، مفاهیم قرآن، تفسیر قرآن، مسابقات قرآنی بخشی از برنامه‌های قرآنی اجرا شده در دارالقرآن زندان‌های استان است.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی ادامه داد: تمامی زندانیان در برنامه‌های قرآنی شرکت فعال و مستمر داشته‌اند و حتی خانواده زندانیان نیز در برنامه‌های قرآنی شرکت می‌کنند.
هاشمی بیان کرد: هم‌اکنون 80 مبلغ قرآنی تربیت ‌شده‌ و ۲۵ مربی قرآنی در زندان‌های خراسان‌جنوبی مشغول به تربیت قرآن‌آموزان هستند.
انتهای پیام

captcha