17 مؤسسه قرآنی در تهران تعطیل شد
کد خبر: 3823773
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
صالحی‌متین خبر داد:

17 مؤسسه قرآنی در تهران تعطیل شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان تهران از تعطیلی 17 مؤسسه قرآنی به دلیل شرایط بد اقتصادی و نبود حمایت‌های لازم خبر داد.

مهدی صالحی‌متین، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه از زمان مدیریت وی تاکنون سه ماه گذشته است، گفت: طی این مدت از 40 مؤسسه قرآنی واقع در شهر تهران، شهرستان‌های اسلامشهر و رباط کریم بازدید داشتم و فرایند برپایی دوره‌ها و سطح کیفی کلاس‌ها را مشاهده کردم.
وی با ابراز گلایه از عدم حمایت‌ از مؤسسات تعطیل و یا نیمه فعال، ادامه داد: قریب به 17 مؤسسه در استان تهران به دلیل اینکه حمایت‌های دولتی و نهادها از فضای قرآنی و فرهنگی کم شده است، تعطیل شده‌اند یا برخی نیز نیمه تعطیل هستند.
صالحی‌متین با تأکید بر اینکه فعالیت مؤسسات قرآنی عام‌المنفعه است و فعالیت آنها درآمدزا نیست، بیان کرد: لذا با توجه به شرایط بد اقتصادی، فعالیت مؤسسات قرآنی تغییر کرده‌ یعنی رویکرد آنها به سمت و سوی برپایی سایر دوره‌های فرهنگی و هنری رفته است. لذا به سمت سوی برپایی کلاس‌ها و دوره‌هایی چون آموزش چرتکه، تأسیس پیش‌دبستانی و امثال اینها رفته‌اند که متعارف فعالیت یک مؤسسه قرآنی نیست.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی تهران بیان کرد: در این شرایط بد اقتصادی تنها مؤسسات پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهند.
وی با اشاره به گزارشی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان اتحادیه، اظهار کرد: 60 برنامه، نشست و جزء‌خوانی و کارگاه آموزشی در قالب‌های مختلف چون سبک زندگی اسلامی و ... در مؤسسات و گاه با بهره‌مندی از فضای حسینیه‌ها و مساجد برپا شد.

به گزارش ایکنا، با وجود پیگیری‌ها، اسامی مؤسسات تعطیل‌شده از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان تهران در اختیار این خبرگزاری قرار نگرفت.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحجت مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۲:۱۹
0
0
اینکه موسسات به دلیل عدم حمایت های دولتی تعطیل می شوند و اینکه درآمد زا نیستند خود مقوله ای است که باید به آن پرداخت.
به شخصه معتقدم موسساتی که به دلیل عدم حمایت دولتی تعطیل می شوند همان بهتر که تعطیل شوند.
باید دید اولا قالب موسسه قالب صحیحی برای اینگونه فعالیت ها هست و یا اینکه اساسا خدماتی که ارائه می شود متناسب با این قالب می باشد
شرایط فعلی می تواند به فرصتی برای پالایش موسسات متکی به حمایت های دولتی و عموما فاقد بازدهی مناسب از موسسات با قابلیت های موثر در حوزه فعالیت های قرآنی بدل شود.
captcha