فعالیت ۴۰۰ امام‌جماعت در مساجد شهری خراسان‌شمالی
کد خبر: 3823775
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

فعالیت ۴۰۰ امام‌جماعت در مساجد شهری خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: با توجه به وجود بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ مسجد در استان، حدود ۴۰۰ امام‌جماعت در مساجد شهری استان به فعالیت می‌پردازند.

فعالیت 400 امام جماعت در مساجد شهری خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با تأکید بر احیای مسجد به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان اظهار کرد: به منظور برجسته شدن مسجد بین مسلمان، برنامه مسجد محله از سوی تبلیغات اسلامی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مساجد شهرهای استان به دلیل حضور ائمه جماعات در نماز جماعات دستگاه‌های اجرایی کم رنگ است، گفت: اما وضعیت برگزاری نماز مغرب و عشاء به جماعت در مساجد بهتر بوده و دو سال است با توجه به همکاری نهادهای متولی در شهرهای این استان مسجدی که چراغش خاموش باشد نداریم.

خادمی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ امام‌جماعت در مساجد شهری و ۹۰ امام‌جماعت در دستگاه‌های اجرایی به منظوراقامه نماز، گفت: 161 روحانی در مناطق روستایی خراسان‌شمالی مستقر بوده و تعدادی روحانی نیز به صورت پاره‌وقت در مساجد حضور دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از چهار هزار مبلغ در مناطق مختلف این استان فعالیت دینی و فرهنگی انجام دادند، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری یک هزار و ۴۰۰ مبلغ در این استان برای امر تبلیغ دینی به نقاط مختلف اعزام شدند.
انتهای پیام

captcha