انحرافات گفتمانی؛ چالش اجرای بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3823828
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

انحرافات گفتمانی؛ چالش اجرای بیانیه گام دوم انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر تفکر و نگاهی که از مبانی و اصول اسلام و انقلاب انحراف داشته باشد، چالشی در مسیر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

انحرافات گفتمانی؛ چالش اجرای بیانیه گام دوم انقلاب

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، درباره بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: هر تفکر و نگاهی که از معیارها و اصول ارزشی و انسانی برآمده از اسلام و انقلاب انحراف داشته باشد، به همان میزان در مسیر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب چالش ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین باید تغییرات گفتمانی و رفتاری را که در طول چهل سال بعد از انقلاب در افراد و جریان‌ها پدید آمده است، با بررسی کارشناسانه احصا کرد، چون وقتی خصیصه‌ای در روش و منش مسئولان نهادینه شد، هر چند کوچک باشد، اصلاح آن زمان زیادی می‌طلبد.
وی افزود: در دهه اول انقلاب، خدمت به مردم فقط با نیت رضای خداوند انجام می‌شد و نقش بسزایی در اصلاح ارتباطات میان مردم و مسئولان داشت. علاوه بر این، تلاش بی‌وقفه و کار جهادی نیز که با روحیه جوانی سازگارتر است، در اولویت بود. همچنین مردم و مسئولان برای ایستادن پای آرمان‌های انقلاب از جان، مال و وقت خود دریغ نمی‌کردند، مثلاً مسئولان از دریافت حق مأموریت ابا داشتند و معتقد بودند که کار را برای رضای خدا انجام داده‌اند، ولی در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق مسئولان دریافت این پول را به موجب قانون حق مسلم خود می‌دانند. درست است که این کار خلاف قانون نیست، ولی آن روحیه‌ای که در دهه اول انقلاب وجود داشت، اجازه دریافت چنین پول‌هایی را به مسئولان نمی‌داد.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سیاست خارجی نیز کسی که برای خدا کار کرده و به او توکل می‌کند، غیر از خدا از احدی واهمه ندارد، یعنی توپ و تشر غیر خدا و دشمن خارجی سر سوزنی در اراده او خلل به وجود نمی‌آورد، ولی هستند کسانی که روزی مسئول بودند، ولی چون خمیرمایه اعتقادی‌شان ضعیف بود، امروز نیز از کنار آمدن با کدخدا صحبت می‌کنند. این نوع نگاه ناشی از چسبیدن به زندگی دنیاست که باعث ملاحظه‌کاری می‌شود و روحیه انقلابی را از انسان سلب می‌کند. روحیه انقلابی مستلزم عدم وابستگی و چسبندگی به مظاهر زندگی دنیوی است.
کوهکن بیان کرد: امروز وقتی صحبت‌های بعضی از سلطنت‌طلبان سابقه‌دار و برخی مسئولان سابق جمهوری اسلامی در خارج از کشور را می‌شنویم، متوجه می‌شویم که آن‌ها نیز نمی‌توانند چشم خود را به روی ارزش‌های جمهوری اسلامی چه در زمان امام(ره) و چه در دوران زعامت مقام معظم رهبری ببندند. به اعتقاد من، نتیجه مقاومت و ایستادگی، مجاهدت، اخلاص، پاکی، دلسوزی برای مردم، فهم صحیح و توکل بر خداوند در مقام معظم رهبری باعث شده تا خداوند ایشان را مصداق آیه «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» قرار دهد. مقام معظم رهبری راه را درست تشخیص می‌دهند و گواه آن نیز تجربه دوران مدیریت و رهبری ایشان است و من تنها راه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را تبعیت از مقام معظم رهبری و یافتن راهکارهایی برای اجرای فرامین ایشان می‌دانم.
وی تصریح کرد: اگر بیانیه گام دوم انقلاب محقق شود، باعث اعتمادسازی در داخل کشور، اصلاح فرهنگ عمومی و مانع از افزایش مشکلات اقتصادی و فرهنگی می‌شود.
انتهای پیام

captcha