برنامه‌های ایام دهه كرامت سومین حرم اهل بیت(ع) اعلام شد
کد خبر: 3823849
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

برنامه‌های ایام دهه كرامت سومین حرم اهل بیت(ع) اعلام شد

گروه اجتماعی ــ در ایام دهه کرامت ۳۲ عنوان برنامه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری جشن‌های ولادت و بزرگداشت اهل بیت(ع) و محافل قرآنی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام دهه كرامت، گفت: مطابق روال هر سال سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برنامه‌های متنوعی را در این ایام اجرا خواهد كرد.

وی با بیان اینكه این برنامه‌ها با حضور حداكثری زائران و مجاوران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار خواهد شد، گفت: بیش از 32 عنوان برنامه طی این ایام در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

سلامی برگزاری راهپیمایی «دختران احمدی(ع)» از حرم ام احمد(س)، مادر حضرت شاهچراغ(ع) تا حرم مطهر و اجتماع در این حرم را از اولین برنامه‌های این ایام دانست و گفت: همچنین به‌صورت ثابت بعد از اقامه نمازهای یومیه سخنرانی مذهبی و مولودی‌خوانی در ایام حرم مطهر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار كرد: جشن ولادت حضرت معصومه(س) در روزهای 12 و 13 تیرماه جاری با حضور مداحان كشوری در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی بیان كرد: جشن ولادت امام رضا(ع) در روزهای 22 و 23 تیرماه و جشن بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نیز در روزهای 17 و 18 تیرماه جاری برگزار می‌شود.

سلامی همچنین از برپایی مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله حدائق در این حرم مطهر خبر داد و گفت: این مراسم پنج‌شنبه، 20 تیرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

برپایی روزانه قرائت ادعیه و زیارت به صورت ویژه، پخش مستقیم قرائت دعای ندبه حرم مطهر در تاریخ 14 تیرماه از شبكه یك سیما، برگزاری جشنواره آواها و نواها از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین به برنامه‌های قرآنی این ایام اشاره كرد و گفت: محفل انس با قرآن با تلاوت قاریان بین‌المللی در تاریخ پنج‌شنبه، 20 تیرماه قبل از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

وی اظهار كرد: همچنین اولین كارگاه آموزش تجوید قرآن كریم طی روزهای 19 تا 21 تیرماه جاری در دارالقرآن آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار می‌شود.

سلامی از برپایی 13 ایستگاه صلواتی طی روزهای 13، 18 و 23 تیرماه جاری در بست شهید آیت‌الله دستغیب و ورودی صحن حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت:‌ یكی از برنامه‌هایی كه هر ساله در ایام دهه كرامت انجام می‌شود تجدید میثاق كارمندان دستگاه‌ها و ادارات با حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است.

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) یادآور شد: یكی دیگر از برنامه‌هایی كه هر ساله در ایام دهه كرامت انجام می‌شود حركت كاروان‌های پیاده از شهرستان‌های فارس به سمت حرم مطهر با عنوان «كوچ عاشقانه» است كه این برنامه در سال جاری با حضور 5 هزار نفر در تاریخ 17 تیرماه جاری برگزار می‌شود.

وی برپایی دومین كارگاه «شمیم رضوان» در تاریخ 20 تیرماه جاری، پذیرایی و توزیع شیرینی در حرم مطهر، برگزاری دوره‌های مهدویت طی روزهای 23 تا 25 تیرماه، برگزاری مسابقات دهه كرامت طی روزهای 13، 18 و 23 تیرماه جاری را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد.
به گفته سلامی، از بزرگترین انگشتری نفیس‌ دست‌ساز كه منقش به نام حضرت احمدبن موسی(ع) است نیز در تاریخ 18 تیرماه جاری همزمان با ایام دهه كرامت رونمایی خواهد شد.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت:‌ همچنین شب شعر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور 5 نفر از شاعران برجسته كشوری و استانی همزمان با جشنواره شعر رضوی در ایام دهه كرامت در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

پخش نوارهای احمدی، نصب المان و نمادهای شهری با موضوع زیارت حضرت شاهچراغ(ع) در ورودی‌ها، فضاسازی محیط متناسب با ایام دهه كرامت، تولید تیزر و نماهنگ فاخر با موضوع بزرگداشت احمدبن موسی(ع)، برگزاری جشنواره‌های هنری، چاپ كتاب كودك و نوجوان، توزیع پوستر فاخر با موضوع دهه كرامت و حضرت احمدبن موسی(ع)، مراسم خطبه‌خوانی در صبح بزرگداشت احمدبن موسی(ع)، برپایی نمایشگاه، راهپیمایی هیئات مذهبی و تجمع در صحن حرم، گلباران قبور شهدا، جنگ شادی ویژه كودكان و محفل انس با قرآن ویژه بانوان از دیگر برنامه‌هایی بود كه سلامی از آن‌ها نام برد.
انتهای پیام

captcha