توجه به مشکلات مردم؛ راز پذیرش روحانیت در عموم جامعه
کد خبر: 3823860
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

توجه به مشکلات مردم؛ راز پذیرش روحانیت در عموم جامعه

گروه اجتماعی ــ فرماندار ملایر روزآمدسازی نگاه‌ها و توجه به مسائل و مشکلات روز مردم را راز پذیرش روحانیت و اندیشه‌های اسلامی در نزد عموم دانست و گفت: یکی از رموز پایداری مذهب و فقه شیعه در طول تاریخ، همین روزآمدی و حرکت متناسب با شرایط و نیازهای هر عصر و زمان بوده است.

روزآمدسازی نگاه‌ها و توجه به مشکلات مردم؛ راز پذیرش روحانیت در عموم جامعهبه گزارش ایکنا از همدان، قدرت‌اله ولدی، فرماندار ملایر، امروز، 11 تیرماه در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، به نقش روحانیت و مساجد در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان این آب‌وخاک در ایجاد اختلال در باورها و ارزش‌های فرهنگی و دینی مردم، نقش روحانیت و سازمان تبلیغات اسلامی در مقابله با این توطئه‌ها را مهم ارزیابی کرد.

ولدی اظهار کرد: مشاهدات میدانی گویای این است که در هر منطقه‌ای که روحانیون و مبلغان حضور دارند، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آن مناطق نیز به‌تناسب کاهش می‌یابد.

فرماندار ملایر با اشاره به وجود 7 حوزه علمیه در شهرستان ملایر، یکی از محورهای وحدت و شاخصه‌های مهم فرهنگی ملایر را وجود این حوزه‌های علمیه و علمای جلیل‌القدر شهرستان از گذشته تاکنون دانست و افزود: روحانیت شهرستان از گروه‌های مرجع و طرف توجه عموم مردم هستند.

معاون استاندار همدان روزآمدسازی نگاه‌ها و توجه به مسائل و مشکلات روز مردم را راز پذیرش روحانیت و اندیشه‌های اسلامی در نزد عموم دانست و افزود: یکی از رموز پایداری مذهب و فقه شیعه در طول تاریخ، همین روزآمدی و حرکت متناسب با شرایط و نیازهای هر عصر و زمان بوده است.

گسترش حضور مبلغان در روستاها
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با ارائه گزارشی از اهم اهداف و برنامه‌های تبلیغات اسلامی در شهرستان و استان، توجه به شهرستان‌ها و رسیدگی به مسائل مناطق کمتر برخوردار را از اهم اهداف و برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

‌نظیری افزود: یکی از اهداف و برنامه‌های ما مردمی کردن امر تبلیغ دین بر اساس فرمایشات و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی مدیریت مردمی در حوزه‌های گوناگون را از موفق‌ترین الگوهای مدیریتی عنوان و اظهار کرد: این امت شریف، مؤمن و خداجوی مسلمان در اقصی نقاط گیتی بوده‌اند که با تلاش و مجاهدت خود دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع را با تمام مظاهر و جلوه‌های ارزنده آن پایدار و استوار نگاه داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گسترش حضور مبلغان در روستاها، مناطق حاشیه شهر و آسیب‌پذیر را از اهم اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان ملایر دانست و از معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر خواست با جلب حمایت خیرین، در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و خانه‌های عالم این سازمان را یاری دهد.
انتهای پیام

captcha