کردستان، نگهبان اخلاق ایران و ویژگی‌های ملت ایران است
کد خبر: 3823861
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
حجت‌الاسلام یونسی:

کردستان، نگهبان اخلاق ایران و ویژگی‌های ملت ایران است

گروه فرهنگی ــ دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت: کردستان نگهبان اخلاق ایران و ویژگی‌های ملت ایران و میوه همه آثار تاریخی ملت ایران است.

کردستان نگهبان اخلاق ایران و ویژگی‌های ملت ایران استبه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی در مراسم افتتاح کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که امروز، 11 تیرماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: عنوان کنگره مشاهیر کرد برای برگزاری این مراسم انتخابی در خور و شأن مراسم است.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره تجلیل از مفاخر و مشاهیر کرد افزود: جوانان این مرز و بوم باید تاریخ، فرهنگ، گذشته، پیشینه و تمدن خود را شناخته و به دیگران نیز بشناسانند.

حجت‌الاسلام یونسی بیان کرد: دشمنان امروز در تلاشند تا ما را بی‌هویت و بی‌شناسنامه جلوه دهند و مردم را در مقابل هم قرار دهند و با این کار بذر تفرقه‌افکنی و کینه‌توزی را بین مردم ما بکارند که اگر ما گذشتگان و فرهنگ و تاریخ خود را نشناسیم در دام دشمن گرفتار می‌شویم.

وی بیان کرد: در این منطقه نام‌آورترین ملت‌ها، ملت ایران است و زمانی که نام و نشانی از قدرت‌ها و ابرقدر‌ت‌ها در سطح جهان نبوده، نام ایران در جهان می‌درخشید و اولین امپراطوری‌ها مربوط به ایران بوده است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی بیان کرد: زمانی که کوروش جهان را بدون هیچ کشت و کشتار و خونریزی فتح کرد و دولت جهانی را تشکیل داد و با اتحاد کرد و فارس حکومتی جهانی را تشکیل داد که تمام آسیا، آفریقا و اروپا در سیطره این ابرقدرت آن زمان ایران قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه ملتی نام‌آور می‌شود که مردان و زنانی نام‌آور داشته باشد، بیان کرد: دانشمندان، مشاهیر و مفاخر حرمتشان آنقدر زیاد است که مردم باید به در و دیوار خانه‌های آن‌ها نیز باید احترام بگذارند.

حجت‌الاسلام یونسی بیان کرد: علما و دانشمندان فقط منظور علما نیست بلکه منجم، فیزیکدان، شیمیدان، هنرمند، منجم و فیزیکدان هم یک عالم و شایسته احترام هستند، حتی اگر مسلمان نباشند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های ملت ایران بین مردم کرد به بهترین وجه حفظ شده است و بر همین اساس و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری ما مردم کرد را به عنوان یک مردم فرهنگی می‌شناسیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی افزود: مردم کرد را با ویژگی شجاعت، صداقت، مهربانی، گذشت، هنردوستی و علم‌جویی می‌شناسیم و و این ویژگی‌های، ویژگی انسانی است.

وی تأکید کرد: کردستان نگهبان اخلاق ایران و ویژگی های ملت ایران و میوه همه آثار تاریخی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام یونسی گفت: مراکز علمی و دانشگاه‌های استان کردستان باید برای راه‌اندازی مؤسسات کردستان‌شناسی و مطالعات باستانی اقدام کنند چراکه هزاران طالب علم و متخصص در همه رشته‌ها وجود دارند که باید بکارگیری شوند.

وی یادآور شد: تاریخ شناسان و ایرانشناسانی صاحب علم و کرد وجود دارند چرا باید بیکار باشند. مسئولان گزینش سختگیری را کنار بگذارند چراکه یک دانشمند و مفاخر که ضد انقلاب و ضد ایران نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: باید همه باهم برای بازشناسی کرد و کردستان همتی جدی داشته باشیم و خودمان را به ایران و جهان بشناسانیم.

captcha