تولیدات حوزه در زمینه روان‌شناسی قابل تبادل با مراکز علمی بین‌المللی است
کد خبر: 3823897
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
آیت‌الله غروی:

تولیدات حوزه در زمینه روان‌شناسی قابل تبادل با مراکز علمی بین‌المللی است

گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، بر لزوم افزایش فعالیت‌های مرتبط به توسعه مطالعات و پژوهش‌ها و ‌آثار حوزویان در عرصه علوم انسانی در فضای بین‌المللی تاکید کرد و گفت: بیش از 40 عنوان کتاب در خصوص زمینه‌های مرتبط روان‌شناسی داریم که می‌توانیم با مراکز علمی کشورهای مختلف جهان از جمله اندونزی ارتباط برقرار کنیم.

تولیدات حوزه در زمینه روان‌شناسی قابل تبادل با مراکز علمی بین‌المللی استبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدمحمد غروی 11 تیر در دیدار اعضای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه که با حضور معاونین  مرکز مدیریت حوزه  برگزار شد، گفت: پایه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حوزه بوده و بس؛ هیچ تشکیلات مرتبط با وزارت علوم یا با مکان‌های دیگر، دارای چنین سابقه‌ای نبوده است.
وی افزود: آغاز این کار با جامعه مدرسین حوزه و از طریق فرمان امام راحل بود و در همان مسیری که اهداف آن ترسیم شده در حال فعالیت است که باید این مورد را در فعالیت‌های خود لحاظ کنیم.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: فعالان این عرصه، روحیه حوزوی بودن خود را حفظ کرده‌اند؛ اگر کمیته مشترکی پدید بیاید و ظرفیت‌های دو عرصه حوزه و دانشگاه شناسایی شود نقش مهمی در شناخت ظرفیت‌ها و تعاملات بعدی دارد.
آیت‌الله غروی تصریح کرد: عرصه مشاوره در حوزه باید تقویت شود؛ مساله مشاوره امروزه بسیار متفاوت‌تر از گذشته است؛ حقیقت آن است که یک سری رشته‌هایی که حوزه در عرصه علوم انسانی نیاز دارد می‌تواند با همکاری نهادهایی مثل حوزه ودانشگاه این کار را انجام دهد.
رئیس گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، افزود: دوره‌های پودمانی نیز می توان برای برخی برنامه‌ها برگزار کرد؛ برخی اوقات ممکن است تصمیمی در زمینه افزایش توان برخی مشاوران گرفته می‌شود که در این زمینه می‌توان از ظرفیت این دوره‌های مدت دار و پودمانی برای تقویت این کارشناسان استفاده کرد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در زمینه پژوهش نیز می توان فعالیت های گسترده ای انجام شد؛ علوم انسانی به نحوی باید واسپاری شود، زیرا شرایط خاص حوزه دارای ظرفیت هایی است که طلب می کند که نهادهایی چون حوزه و دانشگاه به کمک بیایند.
آیت الله غروی تصریح کرد: همچنین در عرصه بین‌المللی نیز ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه وجود دارد؛ بیش از 40 عنوان کتاب در خصوص زمینه‌های مرتبط روان‌شناسی داریم که می‌توانیم با مراکز علمی کشورهای مختلف جهان از جمله اندونزی ارتباط برقرار کنیم.
وی  بیان کرد: در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی نیز می توانیم کارهای مشترکی انجام دهیم؛ این عرصه برای فعالیت‌های علمی و آثار تخصصی نیز وجود دارد؛ باید این فعالیت‌ها را در قالب کمیته مشترک با حوزه دنبال کرد؛ خوشبختانه حوزه و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دارای یک زبان مشترک هستند که می‌توانند در این قالب کارهای خود را به پیش ببرند.
رئیس گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، افزود: با افزایش تعامل می‌توانیم روی ظرفیت‌های هم حساب کنیم؛ استعدادهای برتر حوزه نیز باید در خود حوزه تقویت شوند؛ مسایلی چون دستیاری و.. در جایگاه استعدادهای برتر حوزه نیست و این تقویت و حمایت ها باید در بدنه حوزه انجام شود.
انتهای پیام
captcha