«۳۰ شب، ۳۰ مسجد»؛ طرحی ابتکاری در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون
کد خبر: 3823988
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

«۳۰ شب، ۳۰ مسجد»؛ طرحی ابتکاری در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

گروه شهرستان‌ها ــ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه «سی شب، سی مسجد» در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، برنامه‎ای ابتکاری و نوین است که برای اولین بار در خراسان رضوی توسط مسئولان کاشمری اجرا شد.

پوششی/ سی شب سی مسجد طرحی ابتکاری در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روز گذشته، 11 تیرماه به همراه فرماندار کاشمر در بازدید از طرح بسیج ملی کنترل فشار خون این شهرستان اظهار کرد: شهر کاشمر در اجرای برنامه بسیج ملی فشار خون در سطح استان به لحاظ شناسایی تعداد بیماران مبتلا به فشار خون که از بیماری خود اطلاع نداشتند، در زمره شهر‎های برتر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اجرای برنامه «30 شب، 30 مسجد» در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون یک کار اجتماعی و نوین در سطح استان بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: مسئولان کاشمر با اجرای طرح نوین «30 شب، 30 مسجد» خدمت را به میان مردم بردند و این کار بسیار پسندیده‎ای است.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی در این حرکت ارزنده، تیم اجرایی طرح ملی فشارخون در شهرستان هر شب در یکی از مساجد حضور پیدا کرده و اقدام به گرفتن فشار خون می‎کنند.
قلیان افزود: در این طرح بیش از 3000 نفر مراقب سلامت در خانه‎های بهداشت، پایگاه‎های سلامت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و... در سطح استان انجام وظیفه می‎کنند.
وی عنوان کرد: تاکنون در شهرستان کاشمر 61 هزار نفر غربالگری شده‎اند، که 50 درصد از جمعیت مدنظر، شهری و 97 درصد روستایی است و همجنین براساس آمار اعلام شده، تاکنون در طرح «30 شب، 30 مسجد» 1000 نفر غربالگری شده‎اند.
قلیان عنوان کرد: رسانه‎ها نقش بسیار مهمی در تغییر شیوه زندگی مردم دارند و انتظار می‌رود اصحاب رسانه در این زمینه با فعالان حوزه سلامت همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

captcha