ارائه راهکارهای دعوت به نماز در یک برنامه تلویزیونی
کد خبر: 3823999
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱

ارائه راهکارهای دعوت به نماز در یک برنامه تلویزیونی

عضو هیئت مدیره ستاد اقامه نماز کشور از تولید و ساخت برنامه‌ای با عنوان "ایستگاه نیایش" خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام بهشتی، عضو هیئت مدیره ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا، درباره ساخت برنامه "ایستگاه نیایش" در حوزه نماز گفت: با توجه به اولویتی که کودکان و نوجوانان در موضوعات تربیتی دارند و با توجه به اینکه شکل‌گیری شخصیت انسان در همین سنین صورت می‌گیرد، به همت ستاد اقامه نماز و صدا و سیما برنامه‌ای با عنوان "ایستگاه نیایش" را طراحی کردیم. این برنامه سال گذشته در اجلاسیه نماز رتبه کسب کرد و امسال نیز مجدداً تکرار خواهد شد.

وی افزود: در زمینه طراحی و تولید این برنامه یک پروژه یک ساله را تعریف شده است که در 4 فاز و هر فاز 90 قسمتی طراحی می‌شود که در مجموع به موضوعات مرتبط با نماز خواهند پرداخت؛ در فاز نخست این سلسله برنامه به موضوع و مقولاتی همچون چیستی و چرایی نماز می‌پردازیم. در این برنامه به تناسب هر عنوان،‌ مخاطب خاص خود دعوت می‌شود؛ مثلاً در برنامه‌ای که درباره نماز و ترویج آن در محیط‌های آموزشی است، از دانش‌آموزان و در برنامه‌ای که درباره جایگاه نماز نزد سایر ادیان آسمانی صحبت می‌شود، از طلاب خارجی بهره گرفته می‌شود.

بهشتی در توضیح بیشتر محتوای برنامه گفت: مرکز تخصصی نماز حدود 400 پرسش از سؤالاتی که نوجوانانی در زمینه نماز پرسیده‌اند، گردآوری کرده است. این سؤالات در اختیار کارشناسان برنامه قرار گرفته است. من هم در هر قسمت از این برنامه یک روش و در مجموع 90 شیوه دعوت به نماز را ارائه خواهم داد.

عضو هیئت مدیره ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه ما در قالب نمایشنامه یا فیلمنامه باید از همان مدارس فرهنگ نماز را در خانواده‌ها نهادینه کنیم، گفت: بر اساس برآوردی که در بانک اطلاعات داشتم، حتی 10 نمونه در این قالب‌ها درباره نماز محتوا نداریم. برای شروع می‌توان از نمایش‌های رادیویی بهره برد و بعد آن را به سیما تسری داد.

انتهای‌پیام

captcha