آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «قمر بنی‌هاشم(ع)» تسوج
کد خبر: 3824039
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «قمر بنی‌هاشم(ع)» تسوج

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن شهری «قمر بنی هاشم‌(ع)» تسوج، با بیان اینکه ۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: فصیح‌خوانی، صحیح‌خوانی و روان‌خوانی از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می‌شو‌د.

آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «قمر بنی‌هاشم(ع)» تسوج

فاطمه گذرانی، مدیر خانه قرآن شهری قمر بنی هاشم(ع) تسوج در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: فصیح‌خوانی، صحیح‌خوانی و روا‌ن‌خوانی از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می‌شوند.
وی به پایه سنی قرآن‌آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
گذرانی، ضمن بازگو کردن مهم‌‌ترین رویکرد برنامه آموزشی قرآن ادامه داد: مهم‌ترین رویکرد برنامه آموزشی قرآن جامعیت آموزشی قرآن است، یعنی آموزش قرآن باید به نحوی باشد که همه حیطه‌های یادگیری را شامل شود و تمامی موضوعات ضروری آموزش قرآن مانند روخوانی، روان‌خوانی، صحت قرآن، توانایی درک معنای عبارات و آیات ساده قرآن و آشنایی با معارف انسان‌ساز آن تدبر در آیات الهی را در حد امکان شامل شود.
مدیر خانه قرآن شهری قمر بنی هاشم(ع) تسوج قرائت قرآن را همکلامی با خداوند دانست و یادآور شد: برای انسان مؤمن و با ایمان چه چیزی می‌تواند زیباتر از سخن گفتن با خداوند باشد و چه واسطه‌ای و همكلامی بهتر، كه آن قرائت قرآن است.
وی با اشاره به فرموده امیرمومنان علی(ع) گفت: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند: تاریخ گذشتگان و آیندگان و برنامه زندگی شما در قرآن است.
گذرانی، از ضرورت توجه به ديدن علائم حروف در قرائت گفت و تاکید کرد: توجه به ديدن علائم حروف به جای ديدن حروف، كليد حل بسياری از مشكلات روخوانی قرآن كريم است.

انتهای پیام

captcha